2016-08-03 04:00:00
Porsche 911 prešlo znovuzrodením
Porsche 911 prešlo znovuzrodením
Zdroj: autobotanik.livejournal.com

Chcete jazdené Porsche? Môže to byť opravený vrak!

Ruskí mechanici vzkriesili ďalšie auto – nekúpite zánovné Porsche 911?

Mať doma športové auto, navyše za dobrú cenu, je veľké lákadlo. Reinkarnácia totálne zdevastovaného auta však môže mať celkom inú príčinu, ako iba zisk pri predaji znovuzrodeného vraku.

Šikovné ruské ruky mechanikov urobili aj z vraku Porsche 911 zánovné jazdené auto. Nie je to po prvý raz, čo vám prezentujeme prácu a šikovnosť mechanikov z Ruska. Už sme tu mali doslova do šrotu zrelú Škodu Octavia, kde sa opravári poriadne pochlapili a spravili z dvoch karosérií jedno „zánovné ojazdené auto.“ Podobne šikovní boli aj pri uvedení do života ďalšej Škody – bola ňou Škoda Yeti, ktorá bola pôvodne takisto na odpis.

No a do tretice prišlo na rad Porsche 911 (997), ktoré malo tú smolu, že bolo v nesprávnom čase na zlom mieste. Po čelnej zrážke skončilo Porsche ohnuté do vrtule. Poisťovňa ho celkom logicky nechala odpísať ako totálnu škodu. S týmto rozhodnutím ale nesúhlasil majiteľ auta. Nezmieril sa s predstavou, že už jeho Porsche jednoducho nebude. Neľutoval prostriedky, čas a um mechanikov, aby sa pokúsili o záchranu jeho auta. Ako vidno v priloženej fotogalérii, keď sa chce, tak sa dá urobiť všeličo a opraviť ide všetko.

 

Zdroj: autobotanik.livejournal.com
Zdroj: autobotanik.livejournal.com


Už z prvých obrázkov je jasné, že náraz to musel byť poriadny. Toto Porsche 911 pred definitívnou smrťou zachránila samotná koncepcia vozidla s motorom umiestneným vzadu. V tom bola ukrytá nádej, že oprava môže byť svojim spôsobom rentabilná napriek tomu, že poisťovňa vyriekla jasný ortieľ: totálka. Prekvapujúce však na tom bolo, že auto aj po nehode sa dalo naštartovať a dokonca išlo, hoci ho „trocha ťahalo na jednu stranu.“ Také aspoň bolo vyjadrenie človeka, ktorý spravuje ruské stránky Autobotanik.ru

Keď odťahovka odviezla auto do dielne, dali sa mechanici do práce. Zo všetkého najťažšie vraj bolo zohnať základné nosné prvky prednej časti karosérie narovnať skelet karosérie. Porsche je totiž podobne ako každý iný športiak extrémne citlivý na správnu geometriu. Pri aute s maximálnou rýchlosťou vyše 280 km/h a výkonom 257 kW (350 k) sa pozná každučký milimeter v nepresnosti.

Zdroj: autobotanik.livejournal.com
Zdroj: autobotanik.livejournal.com


Niektoré diely museli priviezť až z Nemecka. Boli to však časti hlavne z druhovýroby. No neverili by ste, ale aj na Porsche 911 sa vyrábajú dielce v druhovýrobe! Treba priznať, že mechanici odviedli poriadny kusisko náročnej roboty. Nebolo to jednoduché nielen finančne, ale hlavne časovo – veď celá „obnova“ trvala viac ako osem mesiacov. Výsledok stojí za to a keby ste nevedeli, čo sa stalo, asi by ste ani neuverili, v akom stave bolo pred opravou.

Zdroj: autobotanik.livejournal.com
Zdroj: autobotanik.livejournal.com

Je však otázne, či je všetko v poriadku a ako dobre auto jazdí po oprave. Či náhodou stále trochu „neťahá na jednu stranu.“ Lebo keď sa pozriete podrobne na tie fotky a medzery predtým, ako pozvárali skelet... no zváralo sa aj tam, kde mal byť plech v kuse! Nevedno, či auto nakoniec zostalo pôvodnému majiteľovi. No berte to ako varovanie, že ak nájdete zaujímavé športové auto za lákavú cenu, mohlo prejsť podobným poriadnym reparovaním po nehode. I keď si nie sme v redakcii istí, kto iný by sa s tým tak dlho „páral“, ako šikovní ruskí mechanici. O cene za opravu nehovorme, nie je známa.

Jozef Vydra
ZDROJ: autobotanik.livejournal.com

Komentáre k článku


Stream naživo