22.06.2016

BMW Group cez svoju dcérsku firmu pracuje na novom smartfóne

Designworks spolupracuje na tvorbe smartfónu AXON 7, ktorý sa má stať novou vlajkovou loďou značky ZTE.

Digitálny svet čoraz viac preniká do nášho každodenného života, čo so sebou prináša dopyt po dômyselných, integrujúcich zariadeniach. Pre mnohé spoločnosti však skutočné prepojenie reálneho a digitálneho sveta v ich produktoch naďalej zostáva veľkou výzvou. Oblasti integrácie dominujú telekomunikácie – priekopníkmi sa stali smartfóny. Prirodzeným krokom na ceste integrácie sa stala spolupráca divízie mobilných telefónov ZTE so spoločnosťou Designworks. Je to dcérska spoločnosť BMW Group, ktorá pôsobí v oblasti dizajnu a poskytuje portfólio kreatívnych konzultačných služieb. Podieľa sa na tvorbe smartfónu AXON 7. Má to byť nová vlajková loď značky ZTE.

Najnovším trendom je plynulosť

Inovácia si vyžaduje integráciu: obchodný úspech bude v budúcnosti do veľkej miery závisieť od schopnosti ponúknuť plne integrované riešenia. Designworks, ako dcérska spoločnosť BMW Group s bohatými skúsenosťami so spájaním rôznych odvetví, sa zameriava na tvorbu prémiových interakcií medzi informáciami, výrobkami a ľuďmi s kreatívnymi nápadmi. Presne o toto mala záujem ZTE, ktorá sa na Designworks obrátila so žiadosťou o návrh produktu a používateľského prostredia nového modelu AXON 7. Výsledkom je smartfón s vynikajúcim hardvérom aj informačným prostredím. Spája funkčnosť s umeleckým vyhotovením.

Dizajn modelu AXON 7: Emotívna ikona digitálneho sveta

AXON 7 ponúka používateľom obrovské množstvo informácií v čistom, elegantnom a jednoduchom obale. Je tenučký, vkusný a veľmi dobre padne používateľovi do ruky i do vrecka. Vďaka svojmu zameraniu na ľudské potreby ponúka AXON vysoko intuitívne ovládanie. Posúva tak technológiu opäť o krok vpred.

K jedinečným črtám modelu AXON 7 patrí dvojitý reproduktor, zapracovaný po stranách telefónu. Proces autentifikácie nebýva veľmi ergonomický, pracovníci Designworks ho optimalizovali tak, aby zabránili vypadnutiu telefónu z ruky. AXON 7 má snímač pre jednoduchú a intuitívnu autentifikáciu ukazovákom na zadnej strane smartfónu, kde prst prirodzene spočinie, keď používateľ vezme telefón do ruky. Priehlbina okolo snímača odtlačku prsta naviguje používateľa priamo k snímaču, takže nemusí prstom blúdiť a zamazať si objektív fotoaparátu vedľa neho.

K atraktívnosti telefónu významnou mierou prispel jedinečný a inovatívny prístup tímu dizajnérov k farbám, materiálom a povrchovej úprave – jeho tvorcovia siahli po prepracovanej úprave a pri navrhovaní detailov pripomínajúcich klenoty sa inšpirovali ručne vyrábanými hodinkami. Autentické materiály dodávajú smartfónu punc solídnosti a trvácnosti, čo podčiarkuje jeho špičkový štýl a vyhotovenie. AXON 7 je moderný a nadčasový. Táto emotívna ikona digitálneho sveta nemá na trhu konkurenciu.

BMW Group DesignworksUSA

BMW Group DesignworksUSA je kreatívna konzultačná spoločnosť, ktorá svetu inovácií pomáha napredovať už štyridsať rokov. Odkedy BMW Group odkúpila v roku 1995 DesignworksUSA, pomáha svojej materskej spoločnosti ale aj medzinárodne renomovaným klientom mimo automobilového priemyslu rozvíjať svoju obchodnú činnosť pomocou dizajnu a portfólia kreatívnych konzultačných služieb. Prostredníctvom spolupráce so značkami ako Coca Cola, Dassault Aviation, Embraer, HEAD, HP, Intermarine, John Deere, Microsoft, Bay Area Rapid Transit (BART), Siemens a Varian Medical Systems sa spoločnosť DesignworksUSA aktívne činí v nesmierne širokom spektre najrôznejších odvetví. Vďaka kombinácii takto všestranne nadobudnutých vedomostí a dlhodobých strategických cieľov s globálnym kontextom zabezpečeným štúdiami v Los Angeles, Mníchove a Šanghaji spoločnosť DesignworksUSA prostredníctvom svojich jedinečných, energických prostriedkov formuje svet zajtrajška.

Jozef Vydra
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku