2016-05-09 11:25:00
Nissan Kicks
Nissan Kicks
Zdroj: Nissan

Nissan Kicks má zvláštne meno, crossover by sa mal dostať aj k nám

Korene Nissanu Kicks siahajú až do roku 2014, až teraz sa však predstavil v produkčnej podobe.

Je to auto, ktoré sa má stať globálnym crossoverom. Takže aj Európa by sa údajne mohla dočkať jeho uvedenia. Produkčný Nissan Kicks vychádza z rovnomenného konceptu predstaveného na konci októbra 2014 v Brazílii na Sao Paolo Motor Show. Dokonca jeho pôvodná podoba sa ukázala v štýle koncepčného vozidla Extrem, ktoré prvý raz odhalili v Sao Paule v roku 2012. Odvety sa jeho tvary síce zmenili, napríklad aj na autosalóne v Buenos Aires v roku 2015, ale nie je to nič dramatické.

Stále ide o atraktívny mestský crossover s pôdorysom, ktorý sa napríklad podobá Škode Yeti (dĺžka 4295 milimetrov, šírka 1760 milimetrov), výška 1590 milimetrov. V porovnaní s ním je ale o viac ako 100 milimetrov menšie. V porovnaní s menším modelom Nissan Juke je o 70 mm väčší rázvor náprav, ktorý má teraz hodnotu 2610 milimetrov. V aute tak určite nebude problém s priestorom na kolená.

Nissan Kicks dostal svoj „kabát“ v Nissan Global dizajn Center a štúdiách dizajnu Nissan Amerika v San Diegu a Rio de Janiero. Vyrábať sa má v brazílskom priemyselnom komplexe Nissan Resende v Rio de Janeiro, kde má schádzať z liniek popri modeloch March a Versa (u nás známych ako Micra a Tiida). Nissan Kick vzhľadom na čo najrozumnejšie výrobné náklady dostal jednoduchší tvar predných svetlometov a nárazníkov, konvenčné kľučky dverí a rozmernejšie vonkajšie spätné zrkadlá. Jeho farebné zladenie karosérie je ale zhodné s konceptom.

Zdroj: Nissan

Možno bude prekvapením vizáž päťmiestneho interiéru. Ten nevyzerá ako lacný Nissan pre masy. Veď podľa uverejnených fotografií čalúnenia sedadiel, výplní dverí a prístrojovej dosky sa môže smelo porovnávať s modelmi Infiniti. Zaujímavá je však v tejto súvislosti cena – zatiaľ je určená na úrovni 20 000 dolárov, teda zhruba 17 500 eur. Zaujímavým riešením je moderný prístrojový štít s veľkým palubným počítačom v ľavej časti. Displej infotainmentu vie vďaka systému Around View Monitor zobraziť okolie vozidla z vtáčej perspektívy.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

V základe budú poháňané predné kolesá, o pohone 4x4 sa zatiaľ vedú iba špekulácie. Čo bude mať auto pod kapotou, zatiaľ brazílske zastúpenie nespresnilo. Európske verzie by sa však mohli inšpirovať pri modeli Juke. Auto má však mať podľa prvých informácií motor s mimoriadne nízkou spotrebou oleja a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 200 km/h. Model uvedú na brazílsky trh už v auguste tohto roka, v druhej fáze prídu na rad aj ďalšie trhy Latinskej Ameriky. Neskôr sa má Kicks rozšíriť ešte ďalej. Uvažuje sa totiž o jeho predaji na viac ako osemdesiatich trhoch po celom svete. Preto je reálny predpoklad a nádej, že by mal zamieriť tiež do Európy. Predávať by sa mohol buď ako doplnok, prípade náhrada extravagantného modelu Juke.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

 

No a pre porovnanie ešte video, na ktorom sa predstavil koncept v roku 2014. Nájdite rozdiely...

Jozef Vydra
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo