17.04.2016

Fiat Mobi je zvláštna Panda pre rozvojové trhy

Čakalo sa celkom reálne, že najnovší miniatúrny Fiat dostane staronové meno Topolino.

Nakoniec sa ale novinka z kategórie miniáut volá Mobi a debutuje na brazílskom trhu, kde sa v ponuke značky zaradí pod Uno.

Talianska automobilka v roku 1936 uviedla na trh malý mestský automobil Topolino. Práve na jeho duchovnom odkaze novinka stavia. Vidno to hlavne pri pohľade na rozmery, vďaka ktorým ktorými sa Mobi skutočne postaví do segmentu miniát. Nová „myška“ má totiž dĺžku 3 566 milimetrov (respektíve 3 596 mm pre verzie Way a Way On) alebo šírku 1 633 mm (resp. 1 685 mm). Podľa zvolenej výbavy sa líši aj výška, od 1 490 do 1 550 milimetrov. S rozmermi súvisí aj maličký batožinový priestor, ktorého objem je len 215 až 235 litrov.

Na európskych trhoch síce Fiat ponúka hneď dve miniautá - Pandu a 500. Novinka pre rozvojové trhy má ale svojský dizajn. Mobi sa nepodobá na nič, čo Fiat aktuálne v Európe ponúka. Je to tak trocha „napuchnutá“ Panda. Hlavne zdvihnutá kapota motora a veľké predné svetlá z auta nerobia žiadneho krásavca. Aj zadná časť so sklenenými piatymi dverami pôsobí trochu neforemne. Popri základnej verzii bude Mobi dostupné aj vo verzii prevedení Way, v rámci ktorého sa stane malým crossoverom. Mobi Way totiž má zvýšený podvozok a oplastovanú karosériou. Je teda akousi Pandou Cross rozvojového sveta.

Na vrchole ponuky sú verzie Way a Way On, základ a stred reprezentujú verzie Easy, Easy On, Like a Like On. Vo všetkých prípadoch zabezpečuje pohon litrový štvorvalcový motor. Pri spaľovaní benzínu má 53,5 kW (73 k) a 93 Nm, ak ide na etanol tak 56 kW (76 k) a 97 Nm. To určite nie je nič svetoborné. Hoci podľa verzie váži Mobi len 907 až 966 kilogramov, nemôže sa priveľmi chváliť jazdnou dynamikou. Z nuly na 100 km/h to trvá dlhých 14,3 sekundy, najvyššia rýchlosť je 153 km/h.

V rámci výbavy už najnižšie verzie majú nárazníky vo farbe karosérie a delené zadné sedadlá. Variant Easy On pridáva klimatizáciu, posilňovač riadenia alebo výškovo nastaviteľný stĺpik volantu. Fiat Mobi Like má okná s elektrickým posuvom, palubný počítač alebo diaľkové centrálne zamykanie. Stupeň Like On prihadzuje aj parkovacie senzory, hmlovky, nastaviteľné sedadlo vodiča, alebo tiež elektricky ovládané spätné zrkadlá s integrovanými smerovými svetlami.

Vrcholným verziám Way a Way On nechýbajú strešné lyžiny či plastové lemy blatníkov v spodnej časti karosérie, vďaka ktorým Mobi vyzerá ako miniatúrny crossover. Ak by ani to nestačilo, zákazníci majú k dispozícii 40 doplnkov divízie Mopar. Ceny sa pritom aj držia relatívne pri zemi, lebo základ vychádza na 31 900 brazílskych realov (cca 8 100 eur), zatiaľ čo za vrcholnú verziu Way On treba dať na drevo 43 800 BRL (11 120 eur).

 

 

Komentáre k článku