2016-04-05 16:41:01
Čína BIAC electric supercar
Čína BIAC electric supercar
Zdroj: autocar.co.uk

Čínsky superšportiak zrýchli z nuly na stovku pod tri sekundy

Pozor na Číňanov! Učia sa rýchlo, majú už aj know-how a prekvapujú stále viac.

Chystajú v Číne auto, ktoré bude „Tesla Killer“? No, vyzerá to tak, že bude Tesle minimálne konkurovať. Parametrami, ale asi nie počtom vyrobených kusov.

Čínska automobilka BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) zaujala hlavne v nedávnej minulosti nie príliš vydarenými kópiami európskych áut. Teraz sa o pozornosť hlási rozhodne inak. Vlastne ani tak nie veľmi. Základný recept je jednoduchý: zoberie sa trocha Astonu Martin Vulcan, pridá sa kúštik BMW i8, štipka Ferrari, primieša sa niečo z Lotusu či dokonca aj z McLarenu. No a na záver sa k tomu všetkému ešte pridajú nahor výklopné dvere v štýle Lamborghini. Takže už to nie je plagiát, ale superantikontramix všetkého možného zo športových áut. Výsledok však nakoniec nevyzerá až taki zle, ako by sa z popisu zdalo.

Prvé dve fotky čínskeho športového auta od BAIC totiž dávajú najavo, že zaujme aj tvarovo. Navyše má na jedno nabitie prejsť až 300 kilometrov. Čo však prekvapí asi najviac je fakt, že to nebude iba koncept. Takže nemá ísť iba o nejaký technologický vzor budúcich modelov. Auto sa má aj sériovo vyrábať. Hoci v limitovanej sérii.

Slávnostné odhalenie by sa malo konať už o pár dní na autosalóne v Pekingu. Kým nebudú oficiálne údaje, berte všetky s istou rezervou. Toto športové kupé by malo mať na dĺžku 4 570 milimetrov, 2 040 mm na šírku a 1 214 mm na výšku. Keď to porovnáme napríklad s Ferrari 458 Italia, je to o 90 mm viac na šírku a vyššie o 14 mm. Rázvor je s hodnotou 2,8 metra o 15 milimetrov dlhší, ako má spomínaný taliansky plnokrvník.

Zdroj: autocar.co.uk

Pohľad „pod kapotu“ by bol iste zaujímavý, ale nenájdete tam žiadny spaľovací motor. Pohon zabezpečujú zatiaľ bližšie nešpecifikované elektromotory, ktoré napájajú batérie s neznámou kapacitou. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h má byť kratšie ako za 3 sekundy, najvyššia rýchlosť má byť 257 km/h. Na jedno nabitie má dvojmiestne kupé zvládnuť približne 300 km, vodič pritom bude mať k dispozícii tri jazdné režimy. V móde Economy je svetlá výška 120 mm, v móde Comfort 100 mm a v móde Race iba 80 mm. No a bodka. Viac informácií chýba. Viac by sme sa mali dozvedieť o pár dní. Uvidí sa, či aj špekulácia o možnej sériovej bude naozaj pravdivá a koľko nakoniec také auto bude stáť. Bol by to totiž netradičný model najväčšieho čínskeho výrobcu.

Jozef Vydra
ZDROJ: www.autocar.co.uk

Komentáre k článku


Stream naživo