2016-04-01 09:30:00
Škoda Felicia Kabrio 2016
Škoda Felicia Kabrio 2016
Zdroj: Škoda Auto, PR

Škoda Auto prekvapila odvážnym kabrioletom

Škoda a kabriolet? Bude to poriadna bomba!

Prvá reakcia bola: To myslia naozaj vážne? Ako (ne)potvrdila agentúra JPP, ktorá nahradila všetky doterajšie, vraj áno a dokonca je známe už aj meno. Škoda sa vracia k dobre známemu pomenovaniu Felicia.

Väčšina motoristov si totiž Feliciu pamätá. Väčšina ale mala do činenia s tou, ktorá bola reinkarnáciou, či ak chcete gruntovným faceliftom Favorita. Toto meno však nosili dve autá v histórii značky s okrídleným šípom. A obe boli úspešné. To isté sa čaká aj od novinky, ktorá chce nadviazať práve na celkom prvú generáciu. Pôvodný názov totiž patril kabrioletu zo šesťdesiatych rokov 20. storočia. Preto sa meno novinky spája aj s úplne novou generáciou. Lebo bude znova s látkovou skladacou strechou.

Nový model má prísť už na jesenný autosalón vo Frankfurte, hoci tento rok sa bude konať v Paríži. Žiadny koncept, žiadna štúdia, žiadne virtuálne rendery. Priamo na výstavisku sa objaví just sériová verzia. Ak sa vám zdá, že na jedinej fotografii, ktorá zatiaľ unikla z Počesany je skôr Rapid, máte do istej miery pravdu. Nová Felicia sa totiž výrazne a významne inšpirovala práve modelom Rapid. Hlavne v prednej a zadnej časti auta. Od Rapidu sa však, celkom očakávane, odlišuje počtom dverí. Pre kabriolet sa totiž najlepšie hodí dvojdverová karoséria a práve takú má mať nová Felicia. Je to do istej miery aj hold retro menu, pretože Rapid nepoužíva najmodernejšiu platformu MQB, na ktorej sú vystavané všetky ďalšie novšie modely značky Škoda. Kabriolet má skrátený rázvor, auto tak vyzerá oveľa kompaktnejšie, ako jeho „darca orgánov“.  Hoci je Felicia kratšia, nie je oveľa ľahšia. Pridaná hmotnosť išla na vrub elektrickému sklápaciemu mechanizmu látkovej strechy. Dokáže sa otvoriť alebo zatvoriť až do rýchlosti 30 km/h a trvá to necelých 21 sekúnd.

Zdroj: Daniel

Magazín podkapotou.sk zistil, že otvorený model (prvý po viac ako 50 rokoch) by mal mať na začiatok pod kapotou (veď kde inde, do kufra sa predsa skladá strecha...) dva motory. Ale pozor, nie naraz! Vzhľadom na nedávnu „naftovú aféru“ matky automobilky  je akosi logické, že to nebudú dieselové pohonné jednotky. Ako štartovací motor by mal byť litrový trojvalec naladený na výkon 88 kW (120 k). Bude na výber buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo sa dá vybrať tiež sedemstupňový dvojspojkový automat. Prekvapujúce je použitie ďalšieho motora, ktorý Felicia prevezme z najnovšieho modelu Seat Ibiza Cupra. Štvorvalec s objemom 1,8 litra so 141 kW (192 k) bude v ponuke len s manuálnou prevodovkou. Auto nebude mať ani pohon všetkých štyroch kolies, v pláne je len poháňaná predná náprava.

Škoda nezabudla ani na svoje povestné prvky výbavy v rámci stratégie Simply Clever. V Batožinovom priestore po zložení strecha veľa miesta neostane, vyplní ho však kompresor. Vzhľadom na prevažne letné zameranie je to opodstatnený prvok. Okrem pneumatík bude totiž dofukovať aj nafukovačku. Či bude aj tá súčasťou sériovej výbavy, sa výrobca ešte nerozhodol. Je však pravdepodobné, že ju ponúkne v rámci príplatkovej výbavy Beach Line.

 

Táto správa nie je tlačovou správou Škoda Auto

Jozef Murárik, Jozef Vydra
ZDROJ: JPP, JMaV

Komentáre k článku


Stream naživo