2015-11-20 09:45:00
Lada 1600 rat rod
Lada 1600 rat rod

Lada 1600 dostala dve turbá a šialený vzhľad rat rodu!

VAZ 2106 alias Lada 1600 poslúžila ako základ pre tento zmagorený paškvil.

Model VAZ 2106 u nás známy pod označením Lada 1600 bol na svoju dobu a korene luxusnou verziou modelu 1500. Podkapotou mal 1,6 litrový motor s maximálnym výkonom 58 kW a maximálnym krútiacim momentom 122 Nm. Lada 1600 sa vyrábala v rokoch 1976 až 2001.

Veľká časť týchto mechanicky odolných automobilov už dávno skončila na šrotovisku, prípadne niekde pomaly hnije. Veľa z nich však prežilo do dnes a u nás sa zo zavrhovaných spomienok na minulý režim stávajú veterány, na východ od našich hraníc patria ešte stále medzi populárne ľudové autá.

Málokomu by napadlo tento stroj v súčasnosti upravovať, zvyšovať jeho výkon, či zlepšovať jeho dizajn. Teda minimálne u nás. Lenže v Rusku, v domove Lady sa upravených 2106-tiek pohybuje po cestách dosť. Niektoré dokážu z motorového priestoru vydolovať viac koní, iné zas poslúžia na prezentáciu špecifického vkusu majiteľa. Avšak je len málo takých, ktorý by z Lady robili hot rod. Predsa len, miešať jablká s hruškami, Rusko s USA, to sa len tak nevidí. A napriek tomu sa zrodili aj takí ľudia, ktorí namiesto toho, aby starú Ladu poslali na šrotovisko, rozhodli sa z neho urobiť americký hot rod. Teda, presnejšie rat rod.

Pre tých, ktorým je bližšia Lada ako spomínané hot, rat rod red slovká, vysvetlíme. Hot rod je typická nablýskaná mašina používaná na šprintérske závody, respektíve iba na prezentáciu svojho umu a vkusu. Rat rod je lacnejšia alternatíva, ktorá sa v ostatnom čase teší veľkej obľube. Ide o zväčša staré mašiny, ktoré sa niekto rozhodol upraviť na hot rod, ale na pol ceste ho to prestalo baviť, resp. vyčerpal finačné zdroje. Sú to nedokončené potvory, ktoré nevyzerajú vábne, ale mechanicky majú všetko, čo potrebujú na závodenie. Hrdza nie je problém, je vítaná.

No a takýto rad rod Lada 1600 si môžete prezrieť v galérii. O pohon sa stará pôvodný motor s objemom 1,6 litra, avšak od základov zmenený, nadopovaný dvoma turbodúchadlami. Presné výkonnostné parametre nie sú známe, no údajne sa tvorcom podarilo zvýšiť výkon o takmer 400 koní... Ako vidieť na obrázkoch, z pôvodnej Lady zostala iba karoséria a zadná časť, ktorá je napojená na doma urobený športový rám. A-stĺpiky dostali po nose, rovnako aj pneumatiky nepatria k štandardu Lady. Auto má však naďalej zadný náhon.

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo