ZAUJÍMAVOSTI ZO SVETA: vozíček od BMW, nová Mazda a milión Mercedesov
Leto je v plnom prúde, automobilky zbroja na jeseň. Prinášame ľahko stráviteľné informácie vhodné pre toto obdobie.
BMW vyvíja pretekársky invalidný vozík pre amerických paralympionikov na Olympijské hry v Riu de Janeiro 2016. BMW of North America, oficiálny partner Amerického olympijského výboru pre mobilitu (USOC), oznámilo svoje plány vyvinúť nový pretekársky vozík pre americký tím paralympionikov na pretekárskych tratiach a v teréne. Je to už štvrtý projekt prenosu automobilovej technológie, ktorý BMW spustilo počas šesťročného partnerstva s tímom USA. Podporuje dlhodobú globálnu angažovanosť v športoch zameraných na výkonnosť.
Podobne ako pri vývoji predchádzajúcich technologických projektov pre tím USA, BMW aj teraz zabezpečilo účasť špičkových dizajnérov spoločnosti Designworks, aby identifikovali a riešili možné zlepšenie pretekárskeho invalidného vozíka. Budú zahŕňať kompletné prepracovanie podvozka, využitie aerodynamických vlastností s podpisom BMW, zdokonalené pripútanie športovca, trvanlivosť vďaka uhlíkovým vláknam, ako aj rôzne zlepšenia riadenia a brzdenia. Po takmer ročnom vývoji plánuje BMW dodať invalidný vozík americkým elitným paralympijským pretekárom na pretekárskych tratiach a v teréne začiatkom roka 2016 a naďalej úzko spolupracovať so športovcami a koučmi pri riešení ďalších zdokonalení a zlepšení.
Koncept crossoveru Mazda Koeru bude mať svoju premiéru na tohtoročnom frankfurtskom autosalóne. sa stane miestom premiéry. Automobil má ukázať rozvoj dizajnového smeru Kodo a je predobrazom možného nového modelu značky. Mazda chce vtrhnúť s crossoverom do tejto rozvíjajúcej sa triedy vozidiel. Jeho meno Koeru v japončine znamená „presahovať“ či „prekonať“.
Vzhľad automobilu má vychádzať z mierne inak interpretovaného dizajnového smeru Kodo - Duša v pohybe. Zatiaľ okrem týchto pár viet uvoľnila značka ešte skicu, na ktorej vidno ostro rezanú a skosenú prednú časť a celkovo dynamické tvary vozidla. Pod kapotou má byť plná zostava motorov s technológiou Skyactiv, vďaka ktorým má vozidlo kombinovať výkony, úspornosť a bezpečnosť so zábavnými jazdnými vlastnosťami.
Na stánku Mazdy nemajú vo Frankfurte chýbať ani ďalšie vozidlá, napríklad nový roadster MX-5 ND vrátane rôzneho príslušenstva. Viac o koncepte Koeru sa dozvieme pätnásteho septembra.
Za sedem mesiacov tohto roku sa značka Mercedes-Benz celosvetovo dodala 1 048 178 (+14,7 %) a za júl 149 753 (+15,2 %) osobných vozidiel značky. Miliónový odbyt prekročila značka s hviezdou tohto roku už v júli. Také množstvo osobných vozidiel značky nebolo za prvých sedem mesiacov roka dodané zákazníkom nikdy predtým. Približne štvrtinu z nich tvorili sedany a kombi Triedy C.
Druhá značka osobných vozidiel koncernu Daimler, ktorou je smart, zvýšila v júli odbyt o 23,7 a za január až júl o 31,5 percenta. Päťdesiatpercentné zvýšenie odbytu vykázali smarty od začiatku roka v Nemecku a Taliansku.
V júli tohto roku zaznamenala značka Mercedes-Benz dvojciferný nárast (+11,6 %) v Európe, pri zvýšení júlového odbytu o 7,8 % v Nemecku. V priaznivých výsledkoch pokračovala v regiónoch: Ázia/Tichomorie (+30,8 %) či NAFTA (+3,9 %). Najväčšie zvýšenie dodávok dosiahla okrem iného v Číne (+41,5 %) a Japonsku (+13,5 %).
Júl bol nanajvýš úspešný, popri iných modeloch, najmä pre kompakty značky s hviezdou (+33,0 %), sedan a kombi Triedy C (+81,3 %), či vozidlá SUV (+14,8 %) . Rovnako aj pre stále najžiadanejšiu prémiovú limuzínu na svete, Triedu S (+1,2 % od začiatku roka).
ZDROJ: BMW, Mercedes, Mazda
Komentáre k článku