Takto bude vyzerať budúci Volkswagen GTI Mk8. Viac výkonu, nižšia hmotnosť
Aktuálny Volkswagen Golf GTI je v polovici svojho životného cykla, no VW už teraz plánuje ďalšiu generáciu.
Britský Autoexpress.co.uk priniesol detailný pohľad na budúcu generáciu Volkswagenu GTI. Ten síce v roku 2016 dostane facelift, automobilka však už teraz plánuje jeho budúcnosť pri ďalšej generácii modelu Golf s poradovým číslom 8.
Podľa exkluzívnych informácií a fotografií Autoexpressu bude mať nový Golf GTI, ktorý príde v roku 2019 Podkapotou nový dvojlitrový štvorvalec 2,0 TSI, z ktorého vytlačí v základnej konfigurácii minimálne 260 koní, čo je o 40 koníkov viac než aktuálny základný model. To však nie je všetko.
Model GTI totiž bude mať tri výkonnostné verzie. Výkon prvej základnej sme si už naznačili. Nad ňou bude verzia Performance, ktorá ponúkne výkon tesne pod 300 koní a bude mať k dispozícii aj elektronicky riadený samosvorný diferenciál. Na vrchole ponuky bude nová verzia Club Sport s výkonom približne 325 koní.
Model GTI však nebude mať len lepšie výkonnostné parametre. Bude mať ako prvý aj desaťstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG, ktorá podstatne zníži spotrebu a emisie. Prevodovka je konštruovaná na platformu MQB a zvládne krútiaci moment do 550 Nm.
Slabšie, štandardné verzie Golfa si v nasledujúcej generácii zväčša zaslúžia 7-stupňové DSG-čka, no už bez obmedzenia krútiaceho momentu ako to je pri súčasných sedemstupňových DSG pri autách veľkosti Golf. Nižšiu hmotnosť konštrukcie by mal mať nový Golf GTI vďaka novým technológiám. Konkrétne ide o technológiu oceľ-polymérový sandwich panelov, ktorý v sebe spája ľahkosť a pevnosť, vďaka čomu by niektoré časti konštrukcie mohli prísť až o 30 % hmotnosti. Napríklad taká strecha môže byť ľahšia o cca 2 kg.
Iste vás, tak ako nás, napadlo čo bude s modelom Golf R, ktorý má dnes rovných 300 koní, keď mu modely GTI lezú do rybníka. Nuž, ani VW v tom nemá úplne jasno.
Keďže však GTI je historicky prednokolka a takou bude aj v nasledujúcej generácií, o existenciu Golfu R sa netreba obávať. Podľa informácii Autoexpressu sú tri varianty. Prvou, veľmi pravdepodobnou variantou je, že Golf R posunie svoje výkonnostné maximum na úroveň cca 400 koní, čím prevezme na seba výkonnostný strop, ktorý v súčasnej generácii bude predstavovať model R400. Druhou možnosťou je návrat k šesťvalcu Podkapotou modelu Golf. I keď to veci znalým príde nereálne (a celkom právom) o šesťvalci sa predsa len bude ešte chvíľu špekulovať. Špekulácie totiž podporuje aj samotný koncern VW, a to vďaka konceptu Golf Design Vision GTI, ktorý mal Podkapotou práve spomínaný šesťvalec s objemom temer 3 litre a s výkonom približne 500 koní. Treťou alternatívou je hybridizácia modelu a to prostredníctvom prevzatia pohonnej jednotky pretekárskeho špeciálu Polo WRC – 1,6 litrovej TSI v spojení s dvoma elektromotormi na zadnej náprave.
Podľa nás je pravdepodobná prvá, alebo tretia možnosť, keďže Volkswagen sa vplyvom emisných noriem od šesťvalcov odvracia a hybridizácia jeho modelov je nevyhnutná. Ako to nakoniec bude zostáva vo hviezdach, resp. v kanceláriách vo Wolfsburgu. Tak či onak, Golf R bude aj naďalej ponúkaný s pohonom 4x4, prenos výkonu na všetky štyri kolesá bude zabezpečovať 10-stupňové DSG-čko.
Zatiaľ môžeme konštatovať, že budúci Golf a jeho dizajnová inšpirácia konceptom Golf Design Vision GTI je zjavná a zaujímavá. I keď tá zadná časť potrebuje trochu prepracovať, čo poviete?
ZDROJ: autoexpress.co.uk
Komentáre k článku