2015-07-29 11:39:21
Jaguar F-Pace - testovanie
Jaguar F-Pace - testovanie
Zdroj: Jaguar Land Rover

Jaguar F-Pace z extrému do extrému – z horúčav do polárnej zimy

Od treskúcich -40 po rozpálených +50 stupňov Celzia – toto zvláda novinka so šelmou v logu.

Do začiatku frankfurtského autosalónu ostáva sedem týždňov a automobilky sa už pripravujú na frontálny mediálny útok s virtuálnymi premiérami, alebo prvými informáciami o chystaných premiérových modeloch v metropole Hessenska. Niektoré dokonca s ním začali.

Jaguar odhalil na prvých záberoch aj na videu náročné testovanie svojho prvého crossovera F-Pace. Zvládol mrazivý chlad Švédska aj slnečný žiar Dubaja. Britská novinka má za sebou pri vývoji najazdených už vyše 400 tisíc kilometrov. Nielen po cestách, ale aj necestách. Značka totiž po prvý raz vôbec zaradila do programu aj nespevnené horské priesmyky.

Jaguar F-Pace, úplne prvý crossover britskej automobilky, je postavený na modulárnej platforme iQ [Al] rovnako ako sedany XE a XF, pričom má s nimi zdieľať aj pohonné jednotky. Väčšinu portfólia budú tvoriť štvorvalce, na vrchole však bude aj trojlitrový šesťvalec.

Čosi sa povráva do konca aj o tom, že by pod kapotou mohol zakotviť aj preplňovaný päťlitrový osemvalec. No, vážení, mňamka... Pravdepodobné však je, že toto riešenie bude iba v prípade verzie SVR. Tá nemá byť k dispozícii od začiatku predaja, ale má prísť až o nejaký ten rok neskôr. Čas ukáže, kde je na tejto teórii pravda.

Zdroj: Jaguar Land Rover
Zdroj: Jaguar Land Rover

Skutočnosťou však je, že auto testovali v naozaj extrémnych podmienkach. Jaguar F-Pace sa bol ochladiť vo švédskom Arjeplogu. Tam sa triasol od zimy pri -40 stupňch Celzia. Aby mu ale nebolo až tak zima, Jaguar nechal vybudovať na zamrznutom jazere špeciálnu 60 kilometrovú trať. Počas jázd na nej sa technici zameriavali hlavne na preskúmanie systému pohonu všetkých kolies. F-Pace sa potom išiel opekať zasa do Dubaja, kde na neho čakali obrovské horúčavy. Pri vonkajších teplotách 50 stupňov Celzia sa interiér rozpálil na sedemdesiat stupňov. Tam zasa testovali v prvom rade klimatizáciu a multimediálny systém.

Zdroj: Jaguar Land Rover
Zdroj: Jaguar Land Rover

Viac už z Jaguaru von nepustili nič. Ale veď tých pár týždňov utečie ako voda a môžeme sa tešiť na samotné odhalenie novinky. Mala by byť už „klasicky“ virtuálna, približne týždeň pre začiatkom autosalónu vo Frankfurte. Do predaja sa má nový model dostať na budúci rok. Novinka má spolu so sedanom XE pomôcť zvýšiť počet registrovaných áut z 80 tisíc  kusov v minulom roku na plánovaných 200 000 kusov ročne.

Mohlo by sa podariť. Nielen, že auto vyzerá zaujímavo, ale mať Jaguar určený aj do nepohody môže byť pre mnohých tou pravou výzvou. Skôr, ako sa dostane na cesty si pozrite, ako sa správal počas skúšok na ľade aj v púšti...

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo