17.10.2014

Ford v Paríži ukázal veľa, najviac zaujali modely C-MAX a S-MAX

Vyspelé technológie, presvedčivá dynamika a väčšiu ohľaduplnosť k životnému prostrediu.

To je v kocke základná charakteristika  prepracovaného nového modelového radu Ford C-MAX. Vďaka zvýšenej úrovni komfortu a pohodlia v triede všestranných rodinných automobilov je spolu so sedemmiestnym modelom  Grand C-MAX skutočnými automobilmi novej generácie.

V Paríži bola nielen vysoká koncentrácia automobilov, novinárov a návštevníkov (autosalón sa končí túto nedeľu 19. októbra), ale tiež ľudí z jednotlivých automobiliek pripravených odpovedať na zvedavé novinárske otázky. Využili sme túto možnosť a pýtali sme sa Rainera Geschwantnera, riaditeľa centrály spoločnosti Ford v Nemecku zodpovedného za celý segment C  na pár vecí, ktoré sa viažu na rodinu modelov C-MAX.

Napríklad sme sa pýtali, ktoré technológie sú v C-MAXe použité po prvý krát? Alebo či sú všetky nové technológie predstavené v novom Focuse dostupné aj v novom modeli C-MAX? A zvedaví sme boli aj na jeho názor, čomu pripisuje úspech motora Ford 1,0 EcoBoost, ktorý je trojnásobným držiteľom titulu Motor roka? Pretože konkurencia so svojimi 3-valcovými motormi s objemom pod 1 liter začala Ford dobiehať, chceli sme vedieť, či sa bude motor stále priebežne zlepšovať...

 

Ford prišiel do Paríža s ešte jednou významnou novinkou – modelom S-MAX. S-MAX už na prvý pohľad zaujme novým dynamickým dizajnom typickým pre najnovšie automobily značky. Nedalo nám to a vyspovedali sme Chrisa Birda, riaditeľa dizajnu pre celý, nielen európsky Ford. Ešte pred rozhovorom, ale aj po ňom som ho stretol u mnohých značiek, kde sa intenzívne zoznamoval, s čím vyrukovala konkurencia...

Opýtali sme sa však najprv, prečo sa pred predstavením produkčnej verzie nového S-MAXu na parížskom autosalóne ukázal ešte predtým najskôr iba jeho koncept, čo nebol prípad nového C-MAXu. Otázok však bolo viac, napríklad sme chceli vedieť, ako sa musel Ford vysporiadať s faktom, že hoci sa súčasný S-MAX sa stal veľmi populárnym medzi zákazníkmi, bolo treba auto vynoviť, ale pritom zachovať kľúčové prvky tohto jedinečného auta. No a na záver otázka na telo – kedy je ten správny čas prísť s novým modelom? Závisí to od konkurencie alebo od typu vozidla? Alebo sa každý výrobca riadi svojim vlastným načasovaním?

Jozef Vydra

Komentáre k článku