2014-08-05 11:26:10
Muži a ženy majú
Muži a ženy majú pri kúpe auta odlišné priority...
Zdroj: Hyundai

Slovákov najviac zaujíma výkon a spotreba, Slovenky farba a parkovacie snímače

Najobľúbenejšia farba je biela, muži potom uprednostňujú čiernu a tmavohnedú, ženy striebornú a červenú.

Muži a ženy majú pri kúpe auta odlišné priority. Slováci a Slovenky by sa pri výbere auta mali dohodnúť, okrem farby auta. Z prieskumu vyplýva, že sa im spoločne najviac páči biela. No pri ostatných parametroch sa ich záujem neraz diametrálne rozchádza a každý chce niečo iné...

Kým sa muži najčastejšie zaujímajú o výkon a spotrebu auta, ich nežnejšie polovičky sa najviac pýtajú na farbu a snímače parkovania. No zaujímavé je, že najobľúbenejšia farba pri výbere auta je pre obe pohlavia na Slovensku momentálne biela. Z prieskumu, ktorý vypracovala spoločnosť Hyundai medzi svojimi slovenskými zákazníkmi, ďalej vyplynulo, že muži sú síce viac technicky zdatnejší, ženy ich však porážajú vo finančnej zodpovednosti.

Rozpočet je len orientačný parameter

Slovenský zákazník má pred nákupom auta podrobne zmapované, čo vlastne chce. Je síce podrobne zorientovaný vo všetkých parametroch auta, no často prekročí svoj pôvodne plánovaný rozpočet výmenou za ďalšie doplnky. Jeho krajšia, lepšia a nežnejšia polovička sa v technických otázkach síce stráca, ale väčšinou sa striktne drží sumy, ktorú pôvodne plánovala. V technických otázkach sú slovenskí muži naozaj odborníci a svojimi znalosťami často prekvapia aj profesionálnych predajcov.

Ťažké otázky pre predajcov

Spoločnú prioritu majú muži a ženy v prípade, ak ide o rodinu s malými deťmi. Vtedy sú najčastejšie kladené otázky tie, ktoré sa týkajú objemu batožinového priestoru a konkrétne aj toho, aký kočík sa doň vmestí.  Medzi ďalšie veci, o ktoré sa celkom paradoxne v rovnakom pomere zaujímajú muži aj ženy, patrí navigácia a vyhrievané sedadlá.

A ako je to u vás? Dohodli ste sa s polovičkou (alebo „polovičákom“) keď ste si vyberali, či kupovali auto? Napíšte nám svoje skúsenosti. Kto vyhral, kto sa podriadil a kto u vás „drží kasu“?

Hyundai vykonal tento zaujímavý prieskum medzi svojimi zákazníkmi na tému muži verzus ženy v rámci svojej orientácie na rodinu. Značke sa v poslednom období na slovenskom trhu darí a po výraznom úspechu v roku 2013, kedy získala v kategórii  M1+N1 tretie miesto, láme rekordy aj v tomto roku. Za prvých šesť mesiacov dosiahol medziročný nárast predaja áut Hyundai 13 % a v júni bol dokonca najlepší v histórii značky.

Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo