2015-01-21 06:55:00
G63 AMG 6x6 od
G63 AMG 6x6 od Mansory je brutálne výkonná šesťkolka.
Zdroj: Mansory

Šesťkolka do terénu: G63 AMG 6x6 od Mansory, alebo Dacia Dustruck 6x6

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 má po vylepšení od úpravcu Mansory neskutočných 618 kW (840 k).

Už ste sa rozhliadali, čím zaplníte prázdne miesto v garáži? Možno vám padol zrak na veľký šesťkolesový Mercedes-Benz G63 AMG 6x6. Alebo vám jeho výkon nestačí a je to stále málo? Už sa na ňom „vybláznil“ úpravca Brabus a pridal mu slušnú porciu výkonu navyše. No ak chcete viac (a môžete si to dovoliť), práve pre vás urobil úpravca luxusných áut Mansory unikátne zmeny na spomínanej verzii.

Vrhol sa na toto šesťkolesové monštrum a kompletne ho zlepšil. Mierne zmeny sa týkajú aj exteriéru auta. Pribudli hlavne karbónové časti na spätných zrkadlách, či bočných prahoch, ale aj inde. Prerobená je aj mriežka chladiča a šestica kolies s novým dizajnom, či hranaté koncovky výfuku. Karbónové sú aj doplnky interiéru. Sekunduje mu čalúnenie z alcantary, alebo z rôznych druhov kože. Všetko podľa želaní a fantázie zákazníka... a ehm, samozrejme od výšky konta.

Viac zmien je celkom logicky a podľa očakávania Podkapotou. Samotný sériový motor upravený AMG si v Mansory zobrali pod lupu a pripravili vlastné riešenie, ktoré používa špičkové komponenty určené pre pretekárske motory. Preplňovaný V8 motor s objemom 5,5 litra dostal nové ojnice, piesty, ložiská, kľukový hriadeľ aj novú hlavu valcov. Lepší zvuk a vyšší výkon má priniesť aj nový výfukový systém. Celé dohromady to prinieslo obrovské zvýšenie výkonu.

Zdroj: Mansory

Sériový motor od AMG s výkonom 400 kW (544 k) a maximálnym krútiacim momentom 758 Nm má po novom iné parametre: 618 kW (840 k) a 1000 Nm. Krútiaci moment je obmedzený elektronicky z dôvodu životnosti motora. Rozdiel je neskutočných 218 kW (296 k) a 242 Nm! Čudujete sa preto, že Mansory už teraz dostal objednávky zo Spojených Arabských Emirátov, Nemecka, USA a Veľkej Británie? Nuž, sú tam ľudia, ktorí chcú mať doma ustajnené také veľké stádo koní pod jednou kapotou. Niečo to však stojí, preto takých nehľadajte v menej bohatých krajinách...

Dacia Duster Dustruck 6x6 je šesťkolesové Géčko pre chudobných

Pred časom sme vám ukázali Daciu Duster prerobenú na verziu Pick-up. Unikátny rumunský pick-up dostal reálny pohon všetkých šiestich kolies a mal by v teréne zvládnuť už naozaj všetko. Má to iba jednu chybu: nemá zatiaľ namierené do sériovej výroby. Ani do malokusovej overovacej, ktorá by potvrdila vlastnosti a záujem o takéto riešenie.

Zdroj: Renault Technologie Roumanie
Zdroj: Renault Technologie Roumanie

Pozoruhodné na tom ale je ešte aj fakt, že šesťkolesový Duster nie je výmysel materského podniku. Renault Technologie Roumanie je špeciálna pobočka francúzskej automobilky, ktorá sa špecializuje najmä na kreácie s logom Dacie. V minulosti táto divízia pripravila naozaj netradičné modely. Predstavili sme napríklad Duster s guľometom pre armádu. Dnes to bude z inej oblasti.

Toto lacné kompaktné SUV totiž prerobili na pick-up nie s dvoma, ale hneď s troma poháňanými nápravami. Tu vás však musíme pribrzdiť s nadšením, lebo akékoľvek technické, či inak dostupné informácie sa končia. Hľadali sme na francúzskych aj rumunských stránkach... Podarilo sa iba potvrdiť, že podobne ako v prípade skorších kreácií, aj teraz ruku k dielu priložili študenti rumunských technických univerzít. Žiaľ stanovisko značky k sériovej výrobe je zamietavé.

Zdroj: Renault Technologie Roumanie
Zdroj: Renault Technologie Roumanie

Je to iste škoda, zatiaľ môžeme na kúpu šesťkolky zabudnúť. Iba ak by si ju všimli v nejakej tuningovej dielni, alebo u úpravcu. Lenže to by sa zrejme nestala cenovo tak dostupnou, ako by sme čakali. No neboli by ste prví, kto by sa hrdil takou raritou. Dacia so šiestimi kolesami už existovala. Takéto riešenie použilo už viac majiteľov pôvodných Dacií z 80. a 90. rokov minulého storočia. Akurát, že hoci počet kolies súhlasil, boli obe zadné nápravy bez pohonu. V prípade Dustrucku je to inak a terénne schopnosti by mali byť v jeho prípade presvedčivé podobne, ako pri Mercedese. Preto je škoda, že sa automobilka vyjadruje aj o tomto návrhu Dustera odmietavo. Čisto teoreticky – keby bol šesťkolesový Dustruck k dispozícii, vybrali by ste si ho? Pred odpoveďou sa inšpirujte fotkami v galérii...

A aby ste verili, že Dacia 6x6 už kedysi existovala, tu je dôkaz (nevadí, že nerozumiete po rumunsky, dôležité sú televízne zábery):

Jozef Vydra
ZDROJ: Mansory, promotor.ro

Komentáre k článku


Stream naživo