28.04.2014

Pozrite si autá, v ktorých jazdili a zomierali slovenskí mafiáni!

Mafiáni si vždy vyberali špecifické autá. Málokedy za ne platili, no pomerne často ich v nich zabili.

Slovensko má za sebou obdobie poznačené krvou. Akokoľvek bola revolúcia zamatová, to čo prišlo po nej, s pokojom nemalo veľa spoločné.

Pravda, ak ste pracovali v nadnárodnej firme, fabrike, či ste zažívali detstvo, divoké deväťdesiate roky sa vás príliš nedotkli. Ak ste sa však rozhodli podnikať, nebodaj ste si otvorili reštauráciu, či kaviareň, veľmi dobre viete o čom hovorím.

Život bol pre isté skupiny obyvateľstva pomerne ťažký. Naopak pre ľudí, ktorí veľa charakteru nepobrali a z kradnutia a násilia si spravili živnosť, pre tých bol svet gombička. Dočasu...

O mafii sa u nás v prvých rokoch po vzniku štátu veľa nehovorilo. Málokomu by toto slovo aj niečo povedalo. Mafia bola vzdialená aspoň tak ako západná hranica. Z rôznych vrstiev obyvateľstva sa však pomerne rýchlo vyčlenili tí bez morálneho kódexu, tí pažraví po peniazoch, sláve a hlavne tí túžiaci po moci. Na Slovensku vznikol organizovaný zločin rýchlo. Mal na to ideálne podmienky. Nielenže štát nebol schopný plniť svoje základné povinnosti voči občanom, ešte tu bola hŕba štátneho majetku, ktorý sa zo dňa na deň stal nadbytočný a bola tu ešte väčšia hŕba ľudí, ktorí zo dňa na deň alebo prišli o prácu, alebo o svoje dobre teplučké miestečko. Podhubie v podobe zločincov, zlodejov a násilníkov tu bolo tiež a tak sa do jednej masy spojila spodina s bývalou vrchnosťou. Vznikla doslova výbušná zmes, o ktorej sa postupom času a relatívne rýchlo dozvedelo celé Slovensko. A ako sa to dozvedelo?

Informácie o organizovanom zločine takmer vždy predchádzal samotný zločin, či presnejšie vybavovanie si účtov a násilná smrť. Výbušná zmes začala vybuchovať, „čistil sa vzduch“ a často to odskákali aj nevinní.

V nasledujúcich riadkoch si pripomenieme zopár takýchto udalostí, no predovšetkým sa pozrieme na zúbok autám, ktoré pri zločinoch a vraždách v tichosti asistovali. Mafiáni mali vždy špecifické chúťky ak išlo o autá (a nielen o ne). V stručnosti by sa dalo povedať, že ich vozidlá vždy v prvom rade útočili na „prvú signálnu.“ Mali vzbudzovať rešpekt, najlepšie strach, mali byť luxusné a mali dotvárať imidž pánov ulíc oblečených v teplákoch a športových súpravách.

Citroen BX 14

Nemýlite sa, toto nie je klasické mafiánske auto a predsa do nášho zoznamu patrí.

Nenápadný, hranatý a v istej dobe veľmi obľúbený sedan/hatcback BX 14 sa do histórie mafiánskych áut na Slovensku zapísal nezmazateľnými písmenami. BX 14-tka bola totiž „zapletená“ do vôbec prvej verejnej mafiánskej vraždy u nás. Bolo to v roku 1995, 6. júla. Akísi „Tuti“ a „Papas“ Danišovci prechádzali v červenej BX 14-tke po Štefanovičovej ulici v Bratislave, keď nastala detonácia. Kúsky ich tiel rozmetalo do širokého okolia.

Mercedes ML 430

Toto auto je oproti BX 14-tke trochu iná káva. Prvé SUV od Mercedesu sa do histórie automobilizmu nezapísalo ako najspoľahlivejšie auto na svete, no radi si ho kupovali bohatí a úspešní. A aj mafiáni boli bohatí a úspešní... istý čas.

Istý čas bol úspešný aj Roman Deák, no 20. októbra sa jeho „úspechy“ definitívne skončili. Nájomný vrah ho rozstrieľal pred jeho ML-kom a pred očami jeho priateľky. Tá obišla bez zranení a nebezpečné typy ju priťahovali ďalej. Mimochodom, volala sa Zuzana Belohorcová...

BMW 325i Tourer

Tourer nepatrí medzi typické mafiánske náradie a ani človek, ktorý v ňom našiel svoju smrť nebol mafián, ale kšefty s nimi údajne mal. Bola to však mafia v spolupráci (nepotvrdene) s SIS, kto pripravil trhavinu. Auto mladého Róberta Remiáša vybuchlo 29. apríla 1996.

Remiáš skonal na mieste a cesta k rozlúsknutiu „záhady“ „samoúnosu“ syna vtedajšieho prezidenta Kováča bola komplikovanejšia.

Hummer H1

Americký vojenský špeciál sa úpravami stal kúúl luxusné auto, ktoré hneď po uvedení na komerčný trh okamžite vzbudilo vlnu úžasu (súvislo aj vlnu odporu). Obrovský a vojensky žravý „teréniak“ vždy priťahoval jednoduchších chlapov. Na to, aby ste mohli tento kolos živiť by ste museli byť alebo milionár, alebo vlastník ropného vrtu.

Auto svojím špecifickým šarmom padlo do oka aj slovenským mafiánom. Hummera mal aj údajný prvý šéf bratislavskej mafie akýsi Miroslav Sýkora. Zomrel v roku 1997 a je verejným tajomstvom, že v smrti Remiáša mal prsty aj on.

Mitsubishi Pajero

Aj toto auto patrilo v deväťdesiatych rokoch medzi obľúbené vozidlá mafiánov. Smrť v ňom našiel aj akýsi Križanovič alias Duran. Schytal to ako odvetu za vraždu Sýkoru.

Porsche Cayenne

Cayenne patrí spolu so sesterským Tuaregom k etalónu mafiánov. Viac už šéfom podsvetia ani nebolo treba. Také skromné autíčko...  

Jeden čierny Cayenne skončil rozstrieľaný na kruhovom objazde pod Prístavným mostom v roku 2004. Guľky zo samopalu mal schytať Peter Havasi, údajný šéfinko seneckej odnože „sýkoriek.“ Na mieste zomrel jeho ochrankár, on po prevoze do nemocnice.

Mercedes G 500 V8

No a keď už sme pri tých terénnych vozidlách... Tak ako je G-čko kráľom offroadov je G 500 s motorom V8 snom mnohých bohatých ľudí a u nás po ňom zhodou okolností zatúžili aj mafiáni. Je to skrátka sen každého silného čáva, ktorý potrebuje svetu dokázať aký je vlastne silný. Hlavne ak sa nachádzame v Lamači.

G500-vku mal aj „Piťo“ údajný pán Lamača. Juraj Ondrejčák alias „Piťo“ momentálne sedí v base. Dostal sa tam pri pamätnom teatrálnom zásahu kukláčov, keď šli na Piťa a jeho rodinu ako pri rukojemníckej dráme. Nechýbalo zlaňovanie kukláčov z vrtuľníku... No ozaj pekná šou a demonštrácia sily. Ale veď tak treba, či? Inak, Piťovci budú v utorok prednášať svoje záverečné reči. Čo myslíte, dostanú sa na slobodu?

Alpina B12

Na záver pripájame lahôdku. Toto auto vlastnil najnebezpečnejší mafián na Slovensku, muž ktorý ešte aj dnes budí v mnohých ľuďoch strach –Mikuláš Černák, v súčasnosti obyvateľ Ilavskej väznice. Alpina B12 vychádza zo superluxusného BMW 740i. Sedmičkové BMW tohto typu malo Podkapotou mohutný dvanásťvalec, ktorý v Alpine ešte zväčšili.

Alpina B12 tak okrem špičkového komfortu poskytovala aj neuveriteľnú silu a úžasný zvuk motora. Veci, o ktorých môže Černák už len snívať. Teda... pokiaľ sa mu nepodarí obnoviť svoj proces a pokiaľ sa nedostane na slobodu. Všeobecne sa vie, že pre to robí čo sa dá.  

Pokračovanie nabudúce...

 

Ján Hargaš
ZDROJ: internet, archív

Komentáre k článku