2014-04-16 12:10:00
Toyota vo fólii zlomila
Toyota vo fólii zlomila Fiatu šerco
Zdroj: la repubblica

Pracujú v automobilke a jazdia na autách inej značky? Takto to vyriešil Fiat!

Zaujímavá kampaň prebehla ešte vo februári v dvoch výrobných závodoch Fiatu v Taliansku. Autá zabalili do fólie a nechali odkaz.

Zamestnanci Fiatu, ktorí do práce jazdili na autách iných značiek sa na Valentína nemohli prestať čudovať, čo sa im stalo s autom. Ich cudzokrajné autá boli zabalené vo fólii, na ktorej bol obrázok zlomeného srdca a pod ním nápis v taliančine: „Vidieť Ťa s niekým iným mi láme srdce. I tak na teba stále myslím.“

Aj keď to tak vyzerá, nebol to len žart. Išlo o kampaň vytvorenú marketingovým oddelením Fiatu a reklamnou agentúrou. Cieľom bolo presvedčiť zamestnancov Fiatu, aby pri výbere auta siahli po aute z koncernu. Primäť ich k tomu okrem trochy igelitu a milej „Valentínky“ mali aj špeciálne zamestnanecké zľavy, ktoré k tým bežným pridávajú ďalších 1000 EUR na zľave z akéhokoľvek auta. Pričom zamestnanecké zľavy dosahujú až 26 % z ceny vozidla.

Aby si však zamestnanci nemysleli, že obišli tak ľahko, hneď ako sa priblížili k autu, pribehol k ním štáb s kamerou a pýtal sa ich, čo si o tomto pozdrave od značky myslia.

Väčšina prijala valentínsky pozdrav s humorom, no našli sa aj takí, ktorých táto aktivita vôbec nepotešila. Jeden zamestnanec to však vyjadril za všetkých: „Zľavy vyzerajú zaujímavo, no neviem, či budem mať peniaze na nové auto. O pár mesiacov sa mi totiž končí zmluva.“ Podotkol tiež, že svoj Renault si kúpil ako ojazdený.

V Taliansku je v súčasnosti rekordná 13-násť percentná nezamestnanosť.

Táto aktivita sa stretla s rozpačitými reakciami na internete. Zatiaľ čo to jedni chvália, zabávajú sa na tom a výber auta považujú za prejav lojality, veľká časť osadenstva na Facebooku aktivitu kritizovala. Hlavne potom, čo Fiat oznámil, že svoje sídlo presunie do Británie a Holandska.

Ako by to vyzeralo pred automobilkami sídliacimi na Slovensku? Ani nemusíte tipovať, vieme to veľmi dobre. Zabalených áut by bolo naozaj veľa. Nevedno, či by Slovákov presvedčili väčšie zamestnanecké zľavy, no ako mi povedal zamestnanec jednej z našich automobiliek – on tým autám skrátka neverí. A to ich sám skladá...

Žeby schizofrénia? Mimochodom, aj on si kúpil radšej ojazdené autá inej značky. Chcelo by to vyššie platy a väčšie zľavy, milé automobilky! :)

Ján Hargaš
ZDROJ: Automotive news Europe

Komentáre k článku


Stream naživo