29.01.2014

Top 7 najlepších a najvtipnejších automobilových reklám! Super Bowl prichádza

Najväčšia športová a reklamná udalosť roka sa blíži. Americký Super Bowl a reklamy na autá patria k sebe.

Amerika miluje Super Bowl! Je to športový sviatok, oslava všetkého amerického, milióny divákov, státisíce fanúšikov a miliardy dolárov na reklamu. Najvýznamnejší zápas amerického futbalu si nenechá v USA ujsť takmer nikto. Je to niečo ako finálový zápas na hokejových majstrovstvách sveta medzi Slovenskom a (doplňte podľa potreby) napr. Ruskom. Teda, ak by sme to šialenstvo chceli priblížiť na naše pomery. Avšak zatiaľ čo u nás besnie päťmiliónový národ, v USA besnie tristo miliónov ľudí.  

Našincovi je SuperBowl ukradnutý zhruba tak ako spomínané majstrovstvá sveta v hokeji Američanovi, ale o tom som nechcel.

Zatiaľ čo výsledok finálového zápasu NFL na Slovensku trápi iba zamestnancov veľvyslanectva USA, reklamy, ktoré vďaka Super Bowlu vzniknú, nemôžeme prehliadať.

Ide totiž o vyššie spomínané peniaze. Všetky firmy, spoločnosti, či jednotlivci, ktorí v USA niečo znamenajú, alebo chcú znamenať, túžia po reklamnom čase počas prestávok vo vysielaní tohto zápasu.

Postupom času stúpla cena 30 sekundového spotu počas reklamnej prestávky na SuperBowle na neuveriteľné 4 milióny dolárov (takmer 3 milióny EUR)!

Aby však zaujali a vynikli medzi ostatnými reklamami musia priniesť niečo nové. To znamená: žiadne reprízy vianočných reklám omieľané do nemoty, žiadne Evy Mázikové vyliezajúce  z každej konzervy. Super Bowl žiada niečo nové, originálne a vtipné. A keď nie vtipné, aspoň americké...

Niektoré reklamy, ktoré uvidíte sú ešte len upútavky na tie "majstrovské kúsky," ktoré čakajú divákov počas zápasu. Ale aj tie majú niečo do seba, a keď budeme mať k dispozícii finálne produkty, dáme vám vedieť.

Prvá reklama v našom výbere bez víťaza je reklama na Audi. Audi vie robiť vtipné reklamy, o čom ste sa mohli presvedčiť aj u nás Pod kapotou. V nasledujúcom videu sa zamerali na tému crossoverov, alebo ako Audi naznačuje „mutantov.“ Skrátka, ani Audi nemá rado kompromisy...

Ďalšiu reklamu má na svedomí Volkswagen. Je to síce len upútavka, no nie len tak hocaká. Volkswagen sa pred uvedením samotnej reklamy na Super Bowl zamyslel a našiel vzorec pre najlepšiu možnú reklamu na danú príležitosť. Mimochodom, ako by vyzerala reklama bez nejakej tej celebrity? ;).

V nasledujúcej reklame nájdete značku Hyundai a herca známeho zo seriálu Teória veľkého tresku – Johnyho Galecki alias Leonarda Hofstadtera. O čo ide? Ako inak o snahu zapôsobiť na ženu hrajúcu „vyššiu ligu.“

Aj štvrtá reklama sa nesie v duchu značky Hyundai. Táto však hovorí, že vďaka Hyundai už skončili časy, keď deti pred pádom, či popálením zachraňoval iba tatino...

Piatu reklamu má na svedomí spoločnosť CarMax – najväčší predajca jazdených áut v USA. Okrem samotnej reklamy, v ktorej všetci okoloidúci oceňujú kúpu auta v CarMax určite kliknite aj na odkaz tej istej reklamy so šteniatkami. Je to... hm... sladké (?)...

Šiesta reklama v našom výbere najlepších reklám na SuperBowl vlastne (opäť) nie je reklama, ale upútavka na reklamu – áno aj niečo také existuje. Avšak museli sme ju zaradiť. Nie z donútenia, ale preto, aby sme vám mohli položiť túto otázku: Čo má spoločné Morpheus a Kia? Neviete? Nevadí... ani my...

Siedma reklama je zároveň prvou reklamou. Ako je to možné? Jaguar totiž prvýkrát vo svojej histórii vytvoril reklamu pre Super Bowl. Jej krásu objavíme až počas konania tohto športového sviatku, no dovtedy si celkom dobre vystačíme aj s upútavkami na pripravovanú reklamu.

A k tejto upútavke patrí ešte jedna, nazvime ju "bonusová". Poznáte postavu Lokiho z veľkofilmov Thor? V tom prípade sa vám video určite bude páčiť (hlavne dámam).  

Ján Hargaš
ZDROJ: youtube.com

Komentáre k článku