Čo je toto za čudo? Koncept lacného Porsche pre Čínu. Naozaj!
Ak máte pocit, že na tomto aute nie je všetko celkom v poriadku, skúste sa preniesť o dvadsať rokov späť.
Už to „ladí“ trocha lepšie? Stále nie? Potom asi bude ročník vášho narodenia iba o pár rokov starší, alebo dokonca mladší, ako auto samotné. Prototyp Porsche C88 totiž vznikol v roku 1994. Bolo to na objednávku čínskej vlády. Vtedajší šéf Porsche sa dokonca kvôli tomu učil po čínsky. Neuveriteľné však? A predsa je to zaujímavá stránka histórie.
V roku 1994 vyzvala komunistická vláda Čínskej ľudovej republiky 20 automobiliek z „kapitalistického“ sveta, aby vypracovali koncept malého rodinného auta pre čínsky trh. Spomedzi ôsmych, ktoré sa na to podujali, bola aj firma Porsche.
Značka z Zuffenhausenu bola vtedy ešte len malým výrobcom športových áut. A mala dosť starostí sama so sebou. Napriek tomu sa pustila do práce a v rámci projektu vypracovala návrh auta. Vyvinula Porsche C88 China Car počas neuveriteľných štyroch mesiacov!
Tá číslovka v označení modelu je zakódovaná vypočítaná cena. Auto totiž malo stáť vtedajších 88 000 jüanov. Na päťmiestny sedan s dĺžkou 405 centimetrov to nebolo málo.
Auto však dosahovalo na tú dobu veľmi slušné parametre. O pohon sa staral štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,1 litra, s hlavou so šestnástimi ventilmi a výkonom 67 koní (49 kW). Spolu s maximálnym krútiacim momentom 105 Nm stačili zrýchliť auto z nuly na 100 kilometrovú rýchlosť za 16 sekúnd. Maximálnu rýchlosť malo 165 km/h. To boli zaujímavé údaje. Podarilo sa to preto, že C 88-ka mala hmotnosť iba 980 kilogramov.
Koncept C88 predstavil vtedajší šéf spoločnosti, Wendelin Wiedeking na pekinskom autosalóne v roku 1995 v mandarínskej čínštine! Celú reč sa naučil naspamäť. No ani táto snaha nakoniec nepomohla. Centrálna vláda v Číne o rok neskôr opustila celý projekt. Wiedeking neskôr neuspel ani so snahou predať hotový projekt niektorej z indických automobiliek. Porsche C88 neuspelo a stalo sa iba jedným z projektov návrhárov firmy Porsche. Dnes si ho môžete pozrieť v zuffenhausenskom múzeu. Porsche dnes vyvíja pre čínsky trh celkom iné modely, ktoré nenájdete ani v Európe. Napríklad predĺžené verzie Executive v Číne tak veľmi úspešného modelu Panamera. Z toho Porsche predáva najviac práve v tejto krajine... Kde sú tie časy spred 20 rokov!
ZDROJ: jalopnik.com, newscarchina.com
Komentáre k článku