2014-01-09 12:15:00
Londýnske taxi Nissan NV
Londýnske taxi Nissan NV 200
Zdroj: Nissan, autoblog.com

Takto bude vyzerať nové londýnske taxi!

Vo väčšine miest fungujú ako taxíky akékoľvek vozidlá, no existuje zopár miest, kde len tak "hocičo" neprejde.

Môžeme si o unitárnych taxíkoch myslieť čo chceme, isté je, že pre mnohých návštevníkov, ale i obyvateľov je taxi LTI TX1 ikonou. Zvláštny dizajn, čierna farba a ešte zvláštnejší vodič, zhruba toľko by sa dalo o tejto starnúcej ikone povedať. Tí, ktorí mali tú česť a sadli za volant londýnskeho taxi by ešte pridali slová ako pomalý, zato celkom priestranný...

Účelom londýnskych taxíkov nikdy nebola rýchlosť či ovládateľnosť, ale skôr ekonomickosť, rentabilita a úžitkovosť (a tiež možnosť ľahko napojiť taxameter...). Presne v tomto duchu postavil nový londýnsky taxík Nissan.

Pre japonskú automobilku nie je Londýn prvým mestom, pre ktoré vyvinula taxíky. Známe sú tie pre New York, ktoré v nedávnej minulosti vzbudili vášnivú diskusiu. Značka okrem Londýna a New Yorku pretlačila svoje taxíky aj do Barcelony a Tokia.

Taxi pre Londýn boli navrhnuté priamo v Londýne v európskom centre Nissanu v Paddingtone.

Základom všetkých taxíkov je jeden model Nissan NV 200. Pre jednotlivé mestá sa mierne odlišuje, avšak najväčšiu odchýlku od pôvodného vozidla má „nainštalovanú“ práve taxi pre Londýn. Nissan kompletne prepracoval prednú masku tak, aby vyhovovala nielen radnici, ale aj taxikárom a obyvateľom.

Zdroj: wikimedia.org

O dizajne nového „Hackney Carriage“ je naozaj ťažké hovoriť v pozitívnom duchu, no nesympatie slovenského pozorovateľa v tomto prípade nehrajú žiadnu úlohu. Nie je dôležité, či sa taxi niekomu páči, alebo nie, omnoho dôležitejšie je, že nadväzuje na taxikársku tradíciu, je ekonomický, ekologický a má kvantum využiteľného priestoru. Do batožinového priestoru sa poľahky zmestia veľké kufre turistov a na zadných sedadlách sa bez problémov usadia aj tučný aj vysoký aj... aj fotiaci turisti.

Zdroj: Nissan, autoblog.com
Zdroj: Nissan, autoblog.com

V galérii nájdete obrazový materiál k autu, vo videu si zasa môžete pozrieť a vypočuť ľudí zodpovedných za toto... dielo.

Londýnsky taxík bude okrem nezrozumiteľnej reči a nadávok taxikára poháňať 1,6 litrový benzínový motor a od roku 2015 si taxikári budú môcť objednať aj elektrickú verziu. V Londýne sa tak od naftových motorov, za ktoré je tiež zodpovedný Nissan k drahšiemu, no podľa Britov zároveň k ekologickejšiemu benzínu. Taxi sa na trhu objaví už v priebehu tohto roku.

jh
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku


Stream naživo