22.12.2013

Jaguar si v reklame robí „srandu" z Mercedesu. Považuje ho za sliepku

Spomínate si na populárnu reklamu značky Mercedes so sliepkami? Jaguar odpovedá. Ako? Ako šelma...

Jaguar uviedol na trhy po celom svete pred niekoľkými týždňami nádherný športový model F-type. Už dlhšie masíruje mozgy potenciálnych záujemcov reklamami, videami a všetkým možným. Teraz trocha pritvrdil.

Mercedes zasa o niečo skôr predstavil svoju limuzínu S-classe. Tá okrem bezpečnosti a reprezentatívneho vzhľadu ponúka aj obrovskú dávku komfortu, zaručenú elektronickým systémom, ktorý dokáže pripraviť tlmenie auta na prichádzajúcu prekážku a zabezpečí, že zatiaľ čo auto prechádza napríklad cez spomaľovač, posádka si to vôbec nevšimne.

Aby to Mercedes vysvetlil obecenstvu, zvolil netradičný spôsob prezentácie. Použil sliepky. Sliepka dokáže udržiavať hlavu v pokoji aj v momente, keď kráča, či sa nakláňa. Pomáha jej to presne zacieliť zobák na svoju korisť (hmyz) a to v akejkoľvek krkolomnej polohe. Mercedes túto schopnosť využil a zábavné video bolo na svete.

Tu si môžete pozrieť pôvodnú reklamu Mercedesu:

Jaguar si chcel tak troška prihriať polievočku a zviesť sa na vlne popularity daného videa. Použil sliepku a jaguára. Viac neprezradím, pozrite si video.

Hovorí sa, že kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva. V tomto prípade to platí určite. Jaguár vtipne zaútočil na Mercedes, doslova ho zožral. A divákom, teda tomu "tretiemu" stačí zobať pukance a zabávať sa na vtipných reklamách.

Pochopiteľne, reakcia Mercedesu na seba nenechala dlho čakať.

Zatiaľ čo Jaguár pred stabilitou Mercedesu uprednostňuje „mačacie reflexy“, Mercedes sa na mačacie reflexy radšej nespolieha. Sú podľa neho príliš pomalé... Odpoveď Medveďa neprišla vo forme videa (škoda!) ale iba vo forme obrázku.

„Pretože mačacie reflexy nie sú dosť rýchle, je tu PRE-SAFE brzda.“ Funkcionalita, ktorá pomáha zastaviť auto skôr než je neskoro...

Dúfajme, že si Mercedes a Jaguár nič nedarujú. Bodaj by ich marketingové oddelenia vymysleli ešte zopár reklám, cez ktoré si budú odkazovať svoje pocity a myšlienky. Nielenže je to dobrý marketing, je to aj dobrá zábava, či?

 

jh
ZDROJ: youtube.com

Komentáre k článku