10.11.2013

Čo sa stane, keď skrížite Citroën DS a Porsche 911? Perfektné auto, alebo „fejk“...

Poznáte auto s označením Brandpowder 911 DS? Ani sa nečudujeme, že ste o ňom ešte nepočuli.

Vyzerá to tak, že by to malo byť spojenie toho najlepšieho z dvojice najslávnejších zástupcov značiek Citroën a Porsche. Skupina, ktorá sa zaoberá experimentami vo vizuálnej komunikácii a ukrýva za označením Brandpowder, nemá automobily ako hlavnú náplň svojej činnosti. O to viac prekvapuje jej najnovší a celkom odvážny počin zo sveta kolies.  Brandpowder 911 DS totiž nie je iba akýmsi ideovým, či dizajnovým odkazom na oba spomínané modely, ktoré spojil vo svojom názve. Tento „crossover“ totiž úplne využíva techniku oboch modelov a samozrejme aj ich vzhľad.

Páni zo združenia Brandpowder určite nie sú prví, kto si všimol istú podobnosť, dalo by sa povedať, že dokonca spriaznenosť základných línií Citroënu DS a klasického Porsche 911. No rozhodli sa ako prví pre „sobáš“ francúzskej a nemeckej legendy. Základom ich riešenia sa stal pôvodný Citroën DS z prelomu 50. a 60. rokov minulého storočia, ku ktorému pridali zhruba o 10 rokov mladšie Porsche 911. Je samozrekmé, že museli pri vývoji a konštrukcii tohto štýlového kríženca vyriešiť rad na prvý pohľad neriešiteľných problémov. Vyplývajú z celkom odlišných charakterov a hlavne koncepcií obidvoch áut. Týka sa to hlavne rozdielneho uloženia motora a koncepcie pohonu.

Porsche naočkované na Citroën

Vzišlo z toho rozhodnutie, že sa využije stredná a zadná časť Citroënu DS v spojení s prednou časťou Porsche 911. S ohľadom na snahu spojenia športových jazdných vlastností nemeckého kupé s pomerne priestranným a komfortným interiérom francúzského sedanu zvolili koncepciu s motorom vzadu. Tam sa relatívne úzke partie modelu DS rozšírili a medzi zadné kolesá napasovali plochý preplňovaný šesťvalec s objemom 3,0 litra. Pochádza z prvej generácie Porsche 911 Turbo a má výkon 191 kW (260 k). Pôvodné vzduchové chladenie však v tomto prípade nahradilo nútené chladenie kvapalinou.

Aby sa dosiahla čo najlepšia stabilita, dôkladne vystužili skelet akrosérie, zabudovali do nej pomocný ochranný rám a na kolesá použili výrazne širšie kolesá, ako mali klasické Citroëny DS. Výsledkom tohto snaženia je podľa tvorcov výkonné auto, ktoré však po núka pre posádku komfort, ktorý je typický pre francúzsku značku. Prvé Porsche Citroën už má za sebou prvé jazdy a britský testovací pilot Ralph Klein chválou. Po jednom z prvých celodenných testovaní vraj povedal, že jazda s týmto autom je „ako keď pijete nemecké šampanské...“

Objavilo sa dokonca v septembrovom vydaní amerického magazínu car mag. Brandpowder sa inšpiroval myšlienkou tohto časopisu a pozval na stretnutie aj nemeckú kancelárku Angelu Merkelovú a francúzskeho prezidenta Françoisa Hollanda. Koniec koncov, 911DS predstavuje úsilie oboch krajín o skutočný pokus spojiť svoju energiu a talent pre jednu vec. Dúfame, že Nemecko a Francúzsko sa budú inšpirovať príbehom Brandpowder a metaforicky sa pokúsia o lepšiu a väčšiu Európu. Angela Merkelová prejavila veľký záujem o projekt, ale nepáčila sa jej predstava riadiť 911DS: „Nie som veľmi na pretekanie," povedala, „to je vec mužov." Francois Hollande nemohol odolať vzrušeniu, ale nasadol si na miesto vodiča. Požiadal svojho šoféra, aby ho previezol na krátkej časti okruhu Hockenheimring. Povedal: „Oslávili sme historický okamih s fľašou Keller Riesling 2005. Radi sme mimochodom zistili, že Nemecko vyrába jedno z najlepších šampanských na svete. Na zdravie!

No a pýtate sa, kde je tá haluz? Musíme vás sklamať, toto auto si nekúpite. No nielen to. Tu sa príbeh jedného nezvyčajného crossoveru, žiaľ končí. Všetkým by mohlo byť až teraz, po opätovnom a podrobnom prezeraní si obrázkov jasné, že je to dielo Photoshopu. Celá náročná procedúra aj so správami okolo je tiež iba výplodom fantázie ľudí, ktorí stoja za združením Brandpowder. No, škoda že je to iba niečo ako hviezdny prach... Mohlo to byť naozaj celkom zaujímavé auto.

Jozef Vydra
ZDROJ: www.brandpowder.com

Komentáre k článku