2013-10-26 10:00:00
Double Trouble Hot Rod
Double Trouble Hot Rod
Zdroj: anthonymairphoto.com

Toto je Ford model T z roku 1927. Má 1200 koní, dva motory a štyri turbá...

Istý pán menom Gordon Tronson urobil z veterána 16 valcový prepĺňaný a neskutočne krásny superstroj. Unikátne monštrum však skrýva viac ako len parametre.

Pekelný stroj, ktorému jeho meno sedí ako uliate: Double Trouble Hot Rod. Double ako dvojitý, trouble ako problém a Hot Rod ako pekelná mašina. V slovenčine ťažko napodobniteľné meno auta má zmysel. Je to totiž auto s dvoma motormi. A nie tak hocakými.

Double Trouble (dabl trabl) poháňajú dve 4,6 litrové V8-čky značky Ford, ktorým výkon pridávajú až štyri kompresory.

Poviete si, taký americký Veyron. Omyl. Toto je viac než len Veyron. Toto auto v sebe skrýva históriu nielen značky Ford, ale celého amerického automobilového priemyslu. Okrem toho, že je postavené na základe karosérie jedného z najvýznamnejších áut všetkých čias, poukazuje na históriu amerického motošportu. Ak totiž Američanom o niečo išlo, bol to výkon, teda sila a pochopiteľne rýchlosť. Navyše, tento stroj je tak správne chlapsky krásny.

Existujú autá, ktoré majú spojené dva motory. Okrem samotného Veyrona ide napríklad o Volkswagen Tuareg V10 a podobne. Týmto autám motory spojili konštruktéri v automobilkách a vytvorili z dvoch motorov jeden. Double Trouble má dva motory a bodka. Pohonné jednotky sú samostatné a výkon na zadné kolesá prenášajú spoločne prostredníctvom jednej prevodovky.

Zdroj: anthonymairphoto.com

A práve toto je najväčšia technická unikátnosť Double Trouble. Každý motor má dva rovnocenné upravené kompresory a karburátory, vďaka čomu majú motory jednotlivo výkon 600 koní. Dovedna 1200.

Ďalšia jedinečnosť spočíva v tom, že toto auto nemá takmer žiadnu elektroniku. Pravda, okrem elektronického zapaľovania a svetiel. Žiadna kontrola trakcie, žiadne ABS, EBD, KFC, SNP, MnV... Nič.

Double Trouble vznikol ešte v roku 2011. Až toho roku dostal štyri kompresory.

Sila, ktorú prenášajú motory na zadné kolesá nič okrem zdravého rozumu vodiča nebrzdí. Práve preto Gordon Tronson nikdy nevyskúšal maximálnu rýchlosť auta, či akceleráciu z nuly na sto. Ak by sa o to pokúsil, netlmená sila športových motorov by spôsobila, že by sa prakticky nepohol z miesta. Iba by za pár sekúnd zodral pneumatiky.

Načo. Auto je silné a nemusí to nikomu dokazovať. Stačí sa naň pozrieť a vypočuť si ho.

Zdroj: anthonymairphoto.com
Zdroj: anthonymairphoto.com

Iba zopár ľudí malo doteraz možnosť zajazdiť si na ňom. Jedným z nich je aj moderátor relácie Big Muscle Mike Musto. Stvoriteľa tejto neuveriteľnej krásky Gordona Tronsona nedávno navštívil a vytiahol Double Trouble na cestu.

Mike povedal, že šoférovanie tohto automobilu neuveriteľne dvíha hladinu testosterónu. Doslova sa vyjadril, že ak niekto nemá penis a chce ho, nech si zajazdí na Double Trouble a za štvrť míle mu určite narastie...

Video od Drive a Big Muscle si môžete pozrieť tu. Aj keď nerozumiete po anglicky, stojí za to vidieť aspoň pár minút. Double Trouble totiž zanecháva veľmi hlboký dojem.

V Galérii nájdete okrem aktuálnej verzie so štyrmi kompresormi aj tú s dvoma a tiež fotografie z výroby auta.

Ján Hargaš
ZDROJ: youtube.com, Doubletroublehotrod.com

Komentáre k článku


Stream naživo