2013-10-20 05:25:00
Aston Martin
Aston Martin
Zdroj: Aston Martin

Aston Martin zvysoka... kašle na eurobyrokratov! Elektromotory montovať nebude!

Britský výrobca sa nepridá ku svojim konkurentom a nebude vyrábať hybridné superšporty. Neverí na mixéry v športových autách.

Verí v pravý nefalšovaný zvuk a výkon motorov  V12.

Hneď je nám tento britský výrobca superluxusných športových automobilov sympatickejší... Niežeby doteraz nebol. Ísť s dobou je bežné, ísť hlavou proti múru je obdivuhodné a výnimočné.

Potom čo Aston Martin zrušil výrobu svojich mikro mestských áut menom Cygnet, pokračuje v boji proti eurobyrokratom.

Na hlavu padnuté autá Cygnet boli výsledkom snahy vedenia automobilky znížiť množstvo emisií naprieč svojim modelovým radom. Aston Martin mestské autíčka nikdy vyrábať nechcel, ale musel. Lebo trafené európske normy hodnotia rovnako výrobcu malých mestských ekologických áut a výrobcu superšportov. Aj preto je Lamborghini spokojné v područí Volkswagenu, aj preto sa Ferrari pod Fiatom stále páči. Aston Martin so svojimi športovými modelmi nikdy nebol jednotkár na hodine ekológie. Automobilka ukázala zabitím Cygneta Európskej únii vztýčený prostredník.

A teraz vztýčila stredný prst aj na druhej ruke...

Šéf značky Dr. Ulrich Bez povedal pre austrálsky Drive, že „v najbližších rokoch neplánujeme vyrábať hybridy.“ Namiesto toho sa britská značka zameria na zlepšenie aerodynamiky, efektívnosti motorov a znižovanie váhy auta. A to všetko preto, aby zvýšili výkon bez zvýšenia ceny auta. (Po pravde, zvyšovať cenu Aston Martin už ani nemá kam... jedine tak do ríše humoru)

„Som purista. Myslím si, že športové auto by malo mať takú nízku váhu ako to je len možné. Malo by byť tak jednoduché ako sa len dá, a to v žiadnom prípade nekorešponduje s hybridizáciou... Myslím si, že je to skvelá technológia, ale ak porozmýšľate nad tým, ktoré súčasti auta v dnešných časoch najviac zlyhávajú,  sú to práve elektronické súčiastky. A napriek tomu vyvíjame a vyrábame stále viac a viac elektrických systémov a funkcií, mysliac si, že sa to tým zlepší... Podľa mňa to skutočné športové auto nepotrebuje,“ vyjadril sa Dr. Bez.

Zdroj: Aston Martin
Zdroj: Aston Martin

Budúcnosť značky Aston Martin vkladá Dr. Bez do dvanásťvalcovej histórie automobilky. „V12-tka je nám naozaj, naozaj blízka,“ vraví a dodáva: „Ak ide o luxusné auto, ktoré má vyvolať emócie, motor V12 ponúka niečo neopakovateľné. A práve tento motor bude pre nás v horizonte piatich až desiatich rokov kľúčový. Čo však neznamená, že musí mať obsah šesť litrov. Môže to byť päť i menej litrov, ak to zlepší výkon a spotrebu paliva.“

Tak to vidíte, plniť euronormy sa dá aj bez toho, aby sa veci čoraz viac kazili. Dá sa to tak ako to má byť – vývojom a posúvaním hraníc toho čo už máme v rukách. Nepochybne raz elektromotory nahradia spaľovacie motory, ale športové auto bez revu vysokootáčkového benzínového motora je ako rieka bez vody, či praženica bez vajec.

Pravda je aj to, že Dr. Bez síce hovorí pekne, nič iné mu však ani nezostáva. Aston Martin na tom nie je finančne najlepšie a vývoj elektromotora si jednoducho nemôže dovoliť. Ale aj z núdze cnosť je viac ako nič!

Ján Hargaš
ZDROJ: Drive.co.au

Komentáre k článku


Stream naživo