17.10.2013

Bude mať Hyundai vlastné AMG? Kórejčania chystajú novú značku

Značka bude pre Hyundai znamenať to isté ako AMG pre Mercedes, či Nismo pre Nissan. Názov však zatiaľ zostáva tajomstvom.

Na predstavenie novej „pod-značky“ pre Hyundai si ešte minimálne rok počkáme. Isté je, že bude zameraná na výkon a ten výkon bude vytláčať práve z modelov Hyundai. Tvrdí to šéf WRC tímu Hyundai Michel Nandan.

Hyundai má veľké športové ambície. Ešte stále prebiehajú testy i20-tky, ktorú automobilka chystá na pretekanie v rely v kategórii WRC. Video z testovania si môžete pozrieť tu. Okrem snahy úspešne sa vrátiť do seriálu rely má Hyundai v pláne aj iné prinajmenšom podobne ambiciózne ciele. Nedávno si otvoril vlastnú „pobočku“ na okruhu v Nurburgringu. Do otvorenia tohto centra investoval nemalé prostriedky a je tak pravdepodobné, že modely Hyundai čo nevidieť prijmú výzvu jedného z najťažších, najdlhších a najnebezpečnejších okruhov na svete.

Okrem toho sa chystá aj uvedenie novej, zatiaľ nemenovanej výkonnostnej značky. Jej meno síce zatiaľ nepoznáme, no poznáme auto, ktoré ako prvé podstúpi „výkonnostnú kúru“ pod novým logom. Vyzerá to na už spomínanú i20-tku, ktorá by po vzore špeciálu pre WRC mala mať pohon 4x4 a pod kapotou turbom prepĺňaný benzínový motor. Malé, živé a energické autíčko by mohlo platiť nielen na európskych zákazníkov značky. Po i20-tke by športového ducha mohol získať už tak športovo vyzerajúci Veloster a ďalšie.

Hyundai si od svojich športových činností sľubuje veľa. Okrem tvrdého preverenia vlastného inžinierstva vo Svetovom šampionáte v rely (WRC) chce v prvom rade zaujať mladších zákazníkov. Vekový priemer majiteľov áut Hyundai je v súčasnosti oproti iným automobilkám naozaj vyšší (vidieť to dennodenne na cestách). Ak totiž niekto mladý (hlavne duchom) chce kórejské auto, kúpi si Kiu. Hyundai síce má športovo ladené modely, avšak akoby im chýbala „šťava.“ Hyundai si to ako väčší brat Kie naplno uvedomuje, a tak robí všetko preto aby svoj imidž vylepšil a nebol len voľbou z rozumu. Musíme uznať, že špeciál i20 WRC je poriadne „nabúchaný vrabec,“ takže automobilke v jej športových ambíciách držíme palce.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: motorauthority.com

Komentáre k článku