2013-10-06 11:25:00
Trabant RS pochádza od
Trabant RS pochádza od bulharského úpravcu KoKonja.
Zdroj: kokonja

Nový Trabant RS by vám mohli vyrobiť na objednávku prekvapujúco v Bulharsku

Trabant s neuveriteľným výkonom hothatchu, aj to sa môže stať dnes po 22 rokoch od ukončenia jeho výroby.

So svojim typickým „brrrŕŕŕŕm, tram, tam, tam“ ho asi poznal každý. Trabant bol súčasťou našich ciest dlhé roky. O čo menej ho bolo vidieť, o to viac ste ho mohli počuť a pripomínal sa typickým „odórom“ dvojtaktného motora. Malá dvojvalcová „prskavka“ s objemom 0,6 litra bola charakteristická modrastým dymovým závojom a neuveriteľnými výkonmi. Teda na dnešné pomery skôr smiešnymi. Veď malý motor mal výkon 19 kW (26 k)a karosériu pokrytú „bakelitovými“ panelmi dokázal vystreliť na stovku za neuveriteľných 21 sekúnd.

O Trabante kolovalo množstvo vtipov. Napríklad, že má jednu výhodu a jednu nevýhodu: vraj ho nezožerie hrdza, ale môže ho zožrať pes... No, v jednom z kultových filmov Emira Kusturicu, Čierna mačka, biely kocúr mu karosériu postupne obžieralo prasa.

Trabant bol aj métou mnohých ľudí. Na väčšie auto nemali, kombiverzia neraz slúžila ako malé nákladné auto. Koľko materiálu na stavbu domov Trabanty previezli...Keď nemali na sebe ťažobu nákladu, dokázali sa podľa verzie a typu karosérie vyšplhať až na maximálku 112 – 130 km/h.

V Bulharsku znova vzkriesili legendárny dvojtakt

Teda nie tak celkom, lebo ho vlastne nahradili. To bolo tak: tamojší úpravca KoKonja si zobral Trabant do parády a prvé, čo mu „amputovali“, bol dvojvalec pod kapotou. Na jeho miesto sa dostal motor z Fiatu Coupé. A to je fakt iné kafé, lebo jeho výkon vzrástol takmer desaťnásobne! Teraz sa hrdí parametrom 162 kW (220 k). Spolu s malou hmotnosťou Trabanta to celkom úspešne „mierne“ zlepšilo jeho dynamické parametre.To v spojení s nízkou hmotnosťou dokáže výrazne zlepšiť parametre Trabanta. Taký výkon treba aj ubrzdiť, preto má Trabant RS brzdy Brembo. V interiéri zasa dominujú sedadlá Recaro s čiernym koženým čalúnením s modrým prešívaním. Auto dostalo aj úplne nový podvozkový systém, je teraz ťažšie, ako mal pôvodca – 600 kg.

Aby ste si urobili predstavu o výdobytku techniky v druhej polovici 20. storočia, máme pre vás aj dobové video, ktoré predstavuje tohto východonemeckého „trhača asfaltu“.

Východonemecké BMV (bakelitové motorové vozidlo) v bulharskej úprave má podstatne širšie pneumatiky, ako pôvodný model a kompletne prepracované zavesenie kolies, aby auto pekne držalo na ceste.

Ostatné údaje úpravca neposkytol, pohľad na prístrojovku napovedá, že by maximálna rýchlosť mohla byť dvojnásobná oproti základu spred rokov. Nech je ako chce, jazda v prerobenom Trabante RS by mala byť zážitok. Cenu za prestavbu nevieme, ale keď sa vám v stodole niekde povaľuje starý Trabant, čo tak mu vdýchnuť nový život?

Jozef Vydra
ZDROJ: autoblog.nl

Komentáre k článku


Stream naživo