2013-09-21 04:55:00
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Zdroj: fanpop.com, pichost.com

Stotisíc eur za príplatkovú výbavu? Áno, aj to sa dá

Príplatkové výbavy vedia poriadne predražiť nové autá. Niekedy to automobilky už preháňajú

Predstavte si, že sa vám veľmi páči nový model niektorej automobilky (čo nie je také ťažké). V reklame ho ponúkajú za slušnú cenu. S nasporenými peniazmi sa vyberiete do showroomu a tam sa už odo dverí dozviete, že slovné spojenie „cena už od“ znamená, že musíte prirátať dobrých pár tisíc, aby ste neodišli na aute takpovediac bez motoru? Sú automobilky, ktoré sa s doplnkovou výbavou „nekafrú“ a nemajú takmer žiadnu. Na to majú predsa stupne výbavy. Ak chcete auto „natrieskané až po strop,“ kúpite si najvyššiu výbavu. Ak vám stačia jazdné vlastnosti, imidž značky a obsedíte aj na lavóre, kúpite si najnižšiu výbavu.

Potom sú značky, ktoré vám z auta v najnižšej, alebo druhej najnižšej výbave dovolia urobiť auto hodné tej najvyššej. Predpokladajú, že tak neurobíte a túto možnosť vám ponúkajú preto, lebo vedia, že si radi vyberáte a navyše chcete len zopár veci, ktoré u inej značky patria do vyššieho stupňa výbavy. Konkurenčný boj medzi automobilkami je neúprosný a predajné stratégie sa líšia. Neodsudzujeme ani jeden spôsob predaja doplnkov, no niekedy je to už príliš.

Keď si človek kupuje auto za 160 tisíc eur je pravdepodobné, že cena preňho nie je až taká dôležitá. Lenže pridať k tejto sume ďalších 100 tisíc eur, aby malo všetko čo má mať, to už si všimne aj slepý.

Ferrari 458 Italia je nádherné auto. Priemerný Slovák by si naň šetril dobrých dvadsať rokov a aj to v prípade, že by za ten čas nič nejedol a ani nepil. Ale nepiť ďalších dvanásť rokov kvôli príplatkovej výbave, to je priveľa aj na ťavu.  

V nasledujúcom videu sa dozviete za čo si Ferrari pýta toľko peňazí. Budete prekvapení aké blbosti to môžu byť.

Nuž, Ferrari nie je bežné auto a tak naň bežná logika neplatí. Stotisíc za príplatkovú výbavu na auto, ktoré stojí 160 tisíc sa môže zdať veľa, ale celková cena stúpne len na 1,6 násobok základnej ceny. Alebo ak chcete, cena sa zvýši o 62,5 %. Tento údaj je celkom bežný pre väčšinu automobiliek. Na slovenskom trhu však existuje značka, ktorá si za dovybavené auto dokáže vypýtať až 2,5 násobok pôvodnej ceny auta v danom stupni výbavy! Uhádnete, ktorá je to značka?

Ján Hargaš
ZDROJ: youtube.com, fortyonesix.com

Komentáre k článku


Stream naživo