2013-04-16 12:45:00
Bugatti Veyron Super Sport
Ani len nenaštartovali motor a sú znova na vrchole - tomu sa povie absolútny úspech. Dokedy?
Zdroj: Bugatti

Bugatti Veyron Super Sport sa ani nepohol ale je opäť najrýchlejší

Odvolávam, čo som odvolal a potvrdzujem, čo som potvrdil...Takto akosi to funguje v prípade titulu najrýchlejšieho auta.

Iba nedávno sme vás informovali o rebríčku 10 najrýchlejších áut sveta. A už je to zasa inak, lebo. Lebo to čo platilo pred pár dňami. neplatí.

Zástupcovia Guinnessovej knihy rekordov totiž, možno prekvapujúco, znova uznali pôvodne zrušený rýchlostný rekord modelu Bugatti Veyron Super Sport.

Koňa otca nevlastný brat by sa v tom nevyznal

Je to tak pekne domotané, že to chce malú exkurziu do situácie. Bugatti Veyron Super Sport od roku 2010 držal palmu víťazstva v súťaži o rýchlostný rekord s hodnotou 431,072 km/h. Potvrdili to aj z Guinnessovej knihy rekordov. Hra s názvom „Škatule hejbejte se...“ sa začala v momente, keď americký výrobca Hennessey oznámil nový rýchlostný rekord 427,6 km/h. Uviedol pritom, že Bugatti so svojim Veyronom Veyron SS dosiahol na rekord až po tom, čo vypli obmedzovač, ktorý je v sériovej verzii aktívny. No a teraz príde ešte väčší uzlík na tej motanici: komisári z Guinnessovej knihy rekordov pozastavili platnosť svojho posudku z roku pána 2010 po jeho prehodnotení. Priznali, že im unikla informácia o vypnutí obmedzovača, čo je proti pravidlám. Novým držiteľom rekordu sa oficiálne nestal nik. Celkom teoreticky mohol opäť pripadnúť vozidlu SSC Ultimate Aero TT. To preto, že Hennessey Venom GT svoju rekordnú rýchlosť dosiahol neoficiálne, bez zástupcu komisára od Guinessovcov... Chvíľa neistoty však trvala iba krátko.

Zdroj: Bugatti
Zdroj: Bugatti

Vráťme všetko naspäť, veď prečo nie

To si asi povedali chlapci od Guinessa a svoje ešte čerstvé rozhodnutie sa rozhodli prehodnotiť a prisúdili tak svetový rekord opäť Veyronu Super Sport. Zdôvodnili to „rozsiahlymi konzultáciami s externými expertmi“. Tí totiž zhodnotili, že deaktivácia obmedzovača nie je zásahom do základov štandardného dizajnu vozidla alebo jeho motora. No a po tejto kostrbatej formulácii ešte dodajme zákulisnú informáciu, podľa ktorej vraj päť predaných Veyronov malo obmedzovač natrvalo v polohe off, teda vypnutý. Možno aj to bol dôvod týchto ťahaníc, ktoré aj tak benzín nezlacnejú. Kráľ je teda späť. Zatiaľ. Na titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného približovadla na kolesách  sa už chystajú ďalší predátori. Asi im ide naozaj o prestíž. Ktovie prečo... Možno aj táto kauza bude mať svoje pokračovanie.

Jozef Vydra
ZDROJ: driving.co.uk

Komentáre k článku


Stream naživo