2025-07-03 20:52:00
Hongqi na Slovensku
Hongqi na Slovensku
Zdroj: jh

FOTO Čínsky Rolls Royce pre všetkých Hongqi je na Slovensku. Vyskúšali sme SUV HS3

Hongqi (čítaj Honkči) je značka, ktorá sa preslávila limuzínami, no v ponuke má omnoho viac.

Čínska automobilka Hongqi sa pridala k tohoročnej expanzii čínskych značiek a vstupuje na Slovenský trh. Importérom je firma Plastonic tak ako v prípade Dongfeng. Dongfeng i Hongqi spája fakt, že ide o značky, respektíve koncern a značku vlastnené štátom. Podľa zástupcov importéra je to istota v tom, že tieto značky po masívnej expanzii len tak nezmiznú a bude sa dať spoľahnúť ako na samotné autá, tak aj na servis a dodávky náhradných dielcov. 

Hongqi patrí pod koncern FAW Group podobne ako značka Voyah patrí pod koncern Dongfeng. Hongqi vznikla v roku 1958 a dlhé roky bola výhradným dodávateľom limuzín pre najvyšších čínskych papalášov. Túto úlohu nesie aj naďalej podobne ako meno, ktoré v preklade znamená červená zástava. V roku 2018 však značka rozhodla o svojej expanzii aj do menej urodzených vôd zákazníkov, prijala bývalého dizajnéra značiek ako Citroen, Jaguar a v ostatnom čase Rolls Royce Gillesa Taylora a vytvorila niekoľko radov vozidiel, z ktorých ten mainstreamový - rad H prichádza na slovenský trh. 

Zdroj: jh

Automobilka svoje produkty mieni postaviť na vrchol ponuky štandardných vozidiel, do prémiovej triedy až po okraj luxusného segmentu. Značka prichádza s tromi čisto spaľovacími autami a tromi elektromobilmi. Spaľovacie autá sú HS3, HS5 a H5. Čisto elektrickú ponuku tvoria dvojičky EHS7 a EH7 a vrcholné luxusné SUV menom EHS9. Cenové rozpätie je od najlacnejšieho SUV HS3 na úrovni 36 900 eur až po luxusné EHS9 na úrovni 124-tisíc. 

Model HS3 je akousi pomyselnou vstupnou bránou do sveta Hongqi. Tak ako ostatné modely, aj toto stredne veľké SUV prichádza s výraznou prednou maskou s obrovskou mriežkou chladiča, na ktorej tróni logo s červenou zástavou a červený pás tiahnuci sa až po horný okraj kapoty. Podkapotou nájdeme zatiaľ iba 1.5 litrový turbomotor so štyrmi valcami a výkonom 124 kW. Motor poháňa prednú nápravu a je spojený so 7-stupňovou DCT prevodovkou. Auto nemá žiadnu hybridizáciu. Cieľom je dodať produkt zákazníkom, ktorý chcú jasnú ponuku s bohatou výbavou, výrazným dizajnom so statusom orientálnej prémiovosti, s priestrannou kabínou. HS3 je na čínske autá relatívne tvrdšie. Disponuje podvozkom s prednou McPherson nápravou a zadnou viacprvkovou nápravou. Motor má dosť síl a s robustne pôsobiacim autom nemá problém pohnúť. Najpresvedčivejšia bola práca dvojspojkového automatu, voči ktorému nemám výhrady. Podvozku však úplne nesvedčí kombinácia 19-palcových diskov a našich slovenských ciest, no za odplatu auto jazdí stabilne.

Zdroj: jh
 

Model má zatiaľ relatívne základné funkcie infotainmentu, no zato má mnoho asistentov ADAS a množstvo prvkov, za ktoré sa inde pripláca v základnej zostave. S dĺžkou 4655 metra patrí k autám ako Citroen C5 Aircross, Peugeot 3008, Volkswagen Tiguan a ďalší, no konkurentov si hľadá aj medzi prémiovými autami. V tom mu pomôže dvojlitrový turbomotor, ktorý má prísť o niečo neskôr. Ponúkne 8-stupňový Aisin automat, 4x4 pohon a výkon 185 kW. 

Značka využije od začiatku vstupu na trh už existujúcu sieť predajní a servisov dílerov, ktorí sa už venujú predaju a servisu čínskych áut. Na začiatok má na Slovensku 5 showroomov a 5 servisných stredísk. Neskôr by sa sieť predajcov a servisov mala rozširovať. 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo