Fiat Grande Panda 4x4 Manifesto - 40-ročná ikona sa chce vrátiť v novej podobe
Fiat Panda, tá prvá z rokov osemdesiatych, je v časti sveta skutočnou ikonou.
U nás ani nie, v našich končinách kraľovali iné hranaté vozidlá. No v Taliansku a na celom juhu Európy bola Panda 4x4 skutočnou ikonou. Dostupný, spoľahlivý stroj schopný prejsť nielen mestom, ale aj roľou, lesom, blatom i snehom. Malé autíčko bolo jedným z mnohých, ktoré motorizovali Európu. Verziu 4x4 ešte dnes nájdete veselo slúžiť minimálne na talianskom vidieku.
Fiat si toto posolstvo minulosti uvedomuje. Aj preto mala a stále má predchádzajúca generácia Pandy k dispozícii verziu s pohonom všetkých štyroch kolies. Tá však až taká lacná nebola, takže o ikone pre jej neveľké rozšírenie hovoriť nemôžeme. Nová Grande Panda ale má šancu zopakovať príbeh svojej predchodkyne. Ak pravda Taliani namiešajú ten správny koktail.
A zdá sa, že by aj mohli. I keď Grande Panda prichádzala na trh len ako elektromobil, Fiat nedávno predstavil aj hybridnú verziu s elektromotorom skrytým v automatickej dvojspojkovej prevodovke. Človek by tak očakával, že 4x4 Manifesto bude mať základ práve v hybridnej verzii. Môže sa to stať, ak sa Fiat rozhodne pre sériovú výrobu, pohonom všetkých kolies môže obdariť aj hybridný model. Systém na to koncern má a využíva ho napríklad Jeep Avenger. Nejde o pohon všetkých kolies s kardanom a zadným diferenciálom. Založený je na zadnom prídavnom elektromotore.
Keď sa však pozrieme detailne na fotografie, ktoré Fiat pri svojom Manifeste 4x4 zverejnil, je celkom jasne vidieť ako absenciu akéhokoľvek výfuku, tak prítomnosť prednej nabíjacej krytky pri písmenách FIAT. Niečo také hybrid nemá, pretože práve tam sa nachádza hrča nabíjacieho káblu s ktorým možno Grande Pandu EV nabíjať AC-čkovým prúdom. Oplastovaná verzia však môže byť zaujímavá, aj keď by na palube nemala spaľovací motor, či?
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Fiat
Komentáre k článku