De Tomaso P72 vstupuje do výroby. Niektorí už možno zabudli, že objednali
Ak ste náhodou zložili kauciu a objednali jeden zo 72 kúskov z modelu De Tomaso dúfajúc, že ho nikdy nevyrobia, prišiel deň zúčtovania.
Síce to od premiéry trvalo vyše päť rokov, no De Tomaso sa predsa len dostal do sériovej - malo-sériovej výroby. A dôvod takého dlhého prechodu od prototypu k sériovému autu? Modifikácie a ladenie tak, aby auto naplnilo to, čo sľubovalo. Cena? Už od 1,9 milióna eur.
A čo sľubovalo? Prioritu v mechanickom gripe ako pri autách zo starej éry. Tomu je aj prispôsobená aerodynamika. Teda vlastne nie je. Karoséria síce berie do úvahy obtekanie vzduchu ale primárne sa snaží o čo najnižší odpor vzduchu. Auto nemá aktívnu aerodynamiku. Za to je postavené z ľahkých materiálov, celá karoséria je z karbónového vlákna. Vzadu tróni 5,0 litrový motor V8 s výkonom vyše 700 koní a krútiacim momentom 820 Nm.
Ďalšie špecifikácie nie sú zrejmé. De Tomaso totiž čísla pri tomto aute nechce riešiť. Vozidlo má byť o pocite, o radosti z jazdy a tej parametre zrýchlenia a tabuľky reálne nepomôžu. Tie sú skôr na ego majiteľa a to značka hýčka práve retro-moderným dizajnom, ktorý sa z krásnych kriviek a detailov exteriéru prenáša aj do okázalej a takpovediac mimoriadne analógovej kabíny. Budíky, radiaca páka, volant a pár ovládačov. Nič viac vlastne netreba. Žiadne veľké displeje. Iba remeselné umenie a štýl. Pozrite si galériu.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku