Fiat 500 zaradil spiatočku a vracia sa s pohonom pre masy. Novinka bez zástrčky
Fiat 500 prišiel v novej generácii výhradne ako elektromobil. Lenže 500-vka sa nechce predávať v kusoch, ale v tisícoch.
Takže konštruktéri auto pretvorili a spravili z neho hybrid. Základom bude akiste spaľovací motor pravdepodobne v kombinácii so 48V architektúrou tak ako to poznáme z väčších modelov značky. Zaujímavosťou je, že tento hybrid bude dostupný s manuálnou prevodovkou tak ako doteraz (súčasné modely koncernu využívajú skôr hybridnú dvosjpojkovú prevodovku). Auto získa nielen pohon, ktorý potrebuje, ale najmä zákazníkov, ktorí doteraz radšej volili starnúcu predchádzajúcu generáciu.
Fiat navyše výrobu modelu 500 Hybrid pripravuje na domácej pôde v Taliansku. Konkrétne v závode Mirafiori, kde aktuálne prebieha výroba predprodukčných áut. Sériová produkcia by sa mala naplno spustiť v novembri tohto roka. Ročne má výrobná linka vypustiť do sveta 100-tisíc nových 500viek s hybridným pohonom.
Fiat však napriek slabším predajom čisto elektrickej verzie neláme nad tichou štýlovkou palicu. Naopak. Aktuálne ju dokonca ponúka aj v extra zberateľskej verzii Giorgio Armani. Ide o karosériu s pevnou presklenou strechou a s väčšou 42 kWh baterkou. Tú nájdete v štandardnom cenníku od 30 490 eur, no verzia s lakovanou maskou a logami Giorgio Armani na kolesách i na hlavových opierkach sedadiel začína u nás na úrovni 39 990 eur. Začína a zároveň končí, keďže auto má kompletnú výbavu a cenník neobsahuje žiadne doplnky. Vyberať si môžete len z farieb - Giorgio Armani Greige alebo Giorgio Armani Green. V preklade givá a gelená.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Fiat
Komentáre k článku