Škoda Elroq RS bude chvíľu vrcholným elektromobilom značky
Najmenší automobil automobilky Škoda, konkrétne a aktuálne model Elroq, prechádza do svojej najvýkonnejšej fázy života.
Prichádza totiž s novou verziou Elroq RS, ktorá bude tróniť na vrchole ako kráľ výkonový a vlastne sa bude o prvé priečky uchádzať aj v dojazde. Je to nová verzia, ktorá prináša to najlepšie, čo platforma zatiaľ ponúka.
Škoda Elroq RS sa od štandardnej Školy Elroq bude líšiť viacerými prvkami. Prvým z nich je zmenená časť predného nárazníka, oproti verzii Sportline len čiastočne. Stále ukazuje štýl dizajnu nazvaný Modern Solid, ale predná maska sa volá ten Tech-Deck Face. Vpredu nájdete ostrejšie hrany na nárazníku, niektoré časti sú ale lakované čiernou farbou, čo vynikne najmä v ostrom kontraste s prezentačnou farbou Mamba Green.
Ďalšou zmenou vpredu môže byť čierny nápis Škoda. Už tu budete márne hľadať okrídlený šíp ako znak automobilky, miesto neho si prečítate o aké auto ide. Čierna aj predná maska, ale má podsvietenie, aby bol predok zaujímavejší. A keď sme pri svetlách, tak v základnej výbave bude LED maticové usporiadanie hlavných svetiel.
Vrchná časť svetlometov je zase na denné svietenie. Z prednej časti sa dá prejsť ku boku, kde na predných blatníkoch bude určite svietiť logo RS a očividné bude zase použite čiernej farby ako kontrastu. Je nielen na lemoch okien, ale aj na strešných pozdĺžnych nosičoch, či na spätných zrkadlách. Základom pre model Elroq bude použitie diskov s priemerom 20 palcov a za príplatok môže byť palcov až 21.
Česká automobilka použila aj čierny písaný názov vzadu a zároveň nový zadný nárazník pripomínajúci dynamiku vozidla. Zmeny zvonka by asi boli kompletné. Ešte treba poznamenať, že za veľkými diskami sú aj vylepšené predné brzdy. Zadné budú stále bubnové ako je pri platforme štandardom. A rovnako štandardom bude aj adaptívny podvozok DCC. To pôvodné DCC, nie je to nové dvojventilové nové.
Interiér ozvláštni látka Suedia všade kam sa pozriete. Je nielen na športovo ladených sedadlách s výraznejším bočným vedením, ale Elroq RS hrdo toto čalúnenie predvádza aj na bokoch výplne dverí a na prístrojovej doske. Doplnkom ku látke Suedia bude, na prístrojovej doske, povrch pripomínajúci karbón. Volant v modely Elroq RS bude mať lúč naviac a v jeho spodnej časti sa objaví logo RS. Je to podobné ako to býva zvykom pri ostatných vozidlách, napríklad pri Octavii RS a novom Kodiaqu RS.
Platforma MEB ponúka štedrý vnútorný priestor a nie je tomu inak ani v modeli Elroq RS. Aj najvýkonnejšia alternatíva dokáže zaujať dostatočným priestorom pre zadných pasažierov. Batožinový priestor je pritom stále veľmi rozumných 470 litrov v základnom stave a 1 580 litrov po sklopení obidvoch častí operadla.
Lenže nás všetkých zaujíma, čo bude Elroq RS poháňať. Bude mať pohon všetkých štyroch kolies, ktorý sa spolieha na silu z dvoch elektrických motorov. Ten zadný má výkon 210 kW (286 k) a spolu s predným, ktorý má 80 kW (109 k) majú celkovo 250 kW (340 k). Maximálny krútiaci moment je 565 Nm, čiže presne toľko, koľko má samotný zadný elektrický motor. Zrýchlenie na stovku má trvať iba 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť bude posunutá na 180 km/h. Ale bude stále obmedzená.
Ale toto sú všetko údaje, ktoré potrebujete až v druhom rade. V prvom rade potrebujete vedieť, že energia je uskladnená v batérií s celkovou kapacitou 84 kWh, z čoho sa dá využiť až 79 kWh. Nabíjať sa dá výkonom až 185 kW, ale nie je to pravidlo, batériu musíte mať dostatočne zahriatu, aby taký výkon dokázala prijať bez vážnejšieho poškodenia. Preto je v informačno-zábavnom systéme MIB4, pracujúcom na 12,9-palcovom displeji, aj funkcia predhrievania batérie, prípadne si ju auto vie zvoliť samo pri spustení vstavanej navigácie a nastavení parametrov jazdy a energie pri dojazde do cieľa.
Ak budete nabíjať jednosmerným prúdom, tak z 10 na 80 % sa dostanete za 26 minút. V situáciách, kedy využijete striedavý prúd máte až 11 kW nabíjacieho výkonu. Vtedy sa z úplnej nuly na 100 % viete dostať za 8 hodín.
Škoda Elroq RS bude teda stáť na vrchole toho, čo model ponúka a je vlastne predzvesťou ďalšieho modelu. Ak tipujete, že podobným štýlom sa vyberie aj Enyaq RS, tak si myslím, že tipujete správne a niečo také sa naozaj už onedlho stane realitou. Elroq RS má ale šancu stať sa rýchlejším vozidlom, lebo má predsa nižšiu hmotnosť vďaka menšej karosérii.
AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Škoda
Komentáre k článku