2025-03-26 12:35:00
Mitsubishi Outlander MY25
Mitsubishi Outlander MY25
Zdroj: jh

FOTO: Mitsubishi uviedlo na slovenský trh nový Outlander. Lepší, väčší, silnejší

Mitsubishi sa po sérii aliančných modelov rozhodlo vrátiť na naše cesty aj známy model Outlander.

Model z pochopiteľných dôvodov prichádza len v jednej motorizácii – ako plug-in hybrid. Outlander je starý otec plug-in hybridov. Bol v podstate prvým SUV s týmto pohonom a stál tak pred dvanástimi rokmi na úplnom začiatku nástupu plug-in hybridných vozidiel. Tým však v Európe naďalej patria len spodné poschodia predajov, no Mitsubishi dúfa, že aj vďaka novému modelu s puncom japonskej spoľahlivosti bude plug-in hybridná technológia úspešnejšia aj v našich končinách.

Vlajková loď

Znie to ako klišé pomenovanie, no tak to skrátka je. Outlander PHEV novej generácie je výkladnou skriňou technológie tejto japonskej značky a zároveň je najväčším a najprémiovejším modelom v ponuke automobilky. Outlander prichádza do segmentu SUV-D a pre zákazníkov si prichystal všetky tromfy, ktoré v Európe ešte môže vytiahnuť. 306 koní systémového výkonu, modernizovaný plug-in hybridný systém, ikonický pohon všetkých kolies S-AWC, elektrický dojazd až 113 km a záruka predĺžená na 8 rokov a 160-tisíc km.

Zákazníci sa pritom môžu tešiť aj z toho, že Outlander nie je úplne nový a tak s objednávkami nemusia čakať na typické vychytávky múch. Model aj s týmto plug-in hybridným pohonom už tri roky brázdi cesty po svete. Do Európy však prichádza v najaktuálnejšej podobe. S dĺžkou 4719 mm, výškou 1750 mm, šírkou 1862 mm a rázvorom 2704 patrí do skupiny SUV modelov ako Ford Kuga, Honda CR-V, či Toyota RAV4. Práve medzi technológiami týchto spomenutých modelov sa plug-in od Mitsubishi nachádza. Najbližšie má k systému Hondy s tým, že namiesto kardanu využíva zadný elektromotor podobne ako RAV4, avšak Mitsu má zadný elektromotor silnejší.

Zdroj: jh

Plug-in hybrid kombinuje overené s pokrokovým

Spaľovací motor s objemom 2,4 litra pracujúci v Atkinsonovom režime je napevno spojený s generátorom vyhradeným prevodom (nižšie otáčky motora, než v minulosti), ktorý cez akumulátor posiela vytvorenú elektrickú energiu na dva elektromotory. Predný elektromotor má výkon 85 kW a krútiaci moment 255 Nm. Zadný elektromotor má 100 kW a 195 Nm. Oba sú synchrónne elektromotory s permanentným neodymovým magnetom, avšak aj z parametrov vyplýva, že pracujú odlišne. Predný elektromotor disponuje koncentrovaným vynutím pre vyšší krútiaci moment v nižších otáčkach, zadný elektromotor sa chváli integráciou výkonnostnej elektroniky do celku, čo zmenšuje balenie. 

Mitsubishi Outlander vie v prípade potreby plného záberu, či pri diaľničných rýchlostiach, poslať silu spaľovača s výkonom 100 kW a s krútiacim momentom 203 Nm priamo na predné kolesá. Robí to prostredníctvom spojky. Motor sa tak pripojí v prevodovom pomere, ktorý zodpovedá piatemu až šiestemu stupňu. Objemný štvorvalec neverí priamemu vstrekovaniu a naďalej prechádza emisnou normou Euro (6e) s elektronicky riadeným viacbodovým vstrekovaním v kombinácii s filtrom pevných častíc (ktorý má ale podstatne menej roboty ako pri priamovstreku).

Outlander má systémový výkon 225 kW (306 k). V hybridnom režime dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 170 km/h, v EV 135 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za príjemných 7,9 sekundy. Prevádzková hmotnosť je v závislosti od výbavy v rozmedzí 2,1 až 2,2 tony. Brzdený príves môže mať 1600 kg. Hmotnosť ide na vrub aj batérii, ktorá má prizmatické články od japonského výrobcu s vylepšeným chladením a s menším počtom modulov (4 namiesto 10) pri dvojnásobnej kapacite (22,7 kWh. Hmotnosť článkov je 132 kg. Mitsu s nimi dokáže v kombinovanom cykle prejsť 86 km, v meste 113. Veľkou výhodou plug-in hybridu je, že disponuje technológiou, ktorú majú ešte stále skôr elektromobily a aj to nie všetky. Auto má pokročilé tepelné čerpadlo na vyhrievanie interiéru a chladenie batérií (batérie nevyhrieva, slabinu supluje spalovákom).

Zdroj: jh

Slabinou je iba 3,7 kW nabíjanie na AC nabíjačke. Tú však Mitsu supluje tradičným ChaDeMo DC konektorom s výkonom nabíjania do 50 kW. Stručne a skrátka, Mitsu ráta s tým, že kto chce, si plug-in napojí doma cez noc, kde vyšší výkon nepotrebuje (6,5 h do 100%) a keď potrebuje rýchlo dojazd navyše, bachne to na DC nabíjačku.

Automobil ponúkne päťmiestne usporiadanie. Na cudzích trhoch vie byť aj 7-miestny, no len v kombinácii s pohonom s klasickým spaľovákom. Plug-in hybrid takpovediac nemá kam uchytiť tretí rad sedadiel... Kufor má 495 l objemu.

Na "cenu už od" sa Japonci nehrajú

Toľko k technike. Automobil môže stáť na 18 až 20 palcových diskoch kolies v závislosti od výbavy. Jazdí so svetlosťou 195 až 199 mm a v ponuke bude v piatich výbavách od Inform až po Instyle+.  

Priestranné auto chce zákazníkom ponúknuť maximum luxusu aj vďaka prvotriednym materiálom a vysokej konektivite i s vlastnou aplikáciou. Už základná výbava je mimoriadne bohatá. 8 airbagov, S-AWC pohon všetkých kolies, hŕba asistentov, LED svetlá, parkovačky vpredu i vzadu, kamerový monitoring okolo celého auta, digitálny prístrojový panel v plnej veľkosti 12,3 palca, adaptívny tempomat s možnosťou vypnutia na klasický, plná veľkosť displeju infotainmentu 12,3 palca, bezdrôtový Carplay a Android auto i Yamaha sound system. K tomu je v základe tiež dvojzónová klíma s výduchmi vzad i tepelné čerpadlo. Cena za Inform je 51 900 eur, najdrahšia výbava Instyle+ je 63 300 eur.


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš
ZDROJ: Mitsubishi

Komentáre k článku


Stream naživo