2025-02-24 20:15:00
Mercedes-AMG S 65 Cabrio
Mercedes-AMG S 65 Cabrio – špičkový luxus s motorom V12 Ilustračné foto
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes prehodnotil taktiku na ďalšie roky. Toto sa vám bude páčiť

Na Slovensku je veľká časť populácie k elektromobilom ľahostajná, menšia časť ich neznesie.

I keď mnohí oceňujeme ich schopnosti, vysoké ceny a problematické nabíjanie sú spolu s pocitom, že o niečo prichádzame a že nás do zmeny niekto zbytočne núti hlavným spúšťačom odporu k čisto elektrickým alternatívam. Aj Mercedes pred pár rokmi uveril chymére, že ak natlačí do elektromobilov peniaze a pomasíruje zákazníkov dobrým marketingom, do roku 2030 sa mu podarí predávať takmer výhradne elektrické autá (tam kde to trh dovolí). Aspoň na európskom trhu, kde sa zdalo, že inej cesty niet. 

A aj keď legislatíva stále platí a stále píše o tom, že po roku 2035 nič iné nové, než elektromobil nekúpime, už aj Mercedes pochopil, že sa na toto nemôže spoliehať a že záujem zákazníkov sa nedá zmeniť lusknutím prsta. Lebo záujem o elektromobily rastie, ľudia ich kupujú čoraz viac (aj u nás) avšak rast predajov je omnoho-omnoho pomalší, než nadšení experti očakávali pár rokov vzad. Trh výrobcom jednoducho nedovolí prejsť celkom na elektromobily.

Namiesto kompletne elektrickej ponuky v roku 2030 očakávajú v Stuttgarte v roku 2027 "len" 30 percentný podiel elektromobilov a plug-in hybridov na celkových predajoch. Zvyšok - teda 70 percent vozidiel bude spaľovacích s maximálne miernymi hybridmi. 

A tak sa Mercedes pustil do škrtania, do zvyšovania efektivity procesov a skrátka šetrenia tak, aby mohol prežiť nasledujúce roky a mohol zákazníkom naďalej prinášať také produkty, aké sú ochotní kupovať. A tak tu máme vyhlásenie, že motor V12 napriek všetkému určite neskončí a že modely s týmto motorom budú naďalej dostupné. Možno nie na každom trhu a v takých počtoch, aby kompletne uspokojili dopyt, ale budú. A tiež sme sa dozvedeli, že ani motor V8 nikam neodchádza. Naopak, AMG pracuje na jeho novej Euro7 elektrifikovanej verzii, ktorá sa uplatní na novej AMG.EA elektrifikovanej platforme. 

A tak je možné očakávať, že v ponuke zostane aj radový trojlitrový šesťvalec, aj potentné dvojlitrové štvorvalce. No nasledujúce dni až týždne dovezú aj celkom nový motor pre kompaktné Mercedesy. Na svetlo sveta ho Mercedes uvedie v novom modeli CLA. Bude to elektrifikovaný štvorvalec s objemom 1,5 litra, za ktorého konštrukciu môže Mercedes, avšak o výrobu sa postará partner v Číne. Nič ďalšie zatiaľ oficiálne prezradené nie je, no zdá sa, že v nadchádzajúcom období príde ku koncu motorárskej spolupráce medzi Mercedesom a Renaultom a 1,33 litrový štvorvalec odíde do minulosti. 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Motor1.com

Komentáre k článku


Stream naživo