2025-02-20 18:05:00
Volvo ES90 - elektrická
Volvo ES90 - elektrická limuzína od Volva
Zdroj: Volvo

Záchranca veľkých sedanov: Volvo už čoskoro predstaví novú ES90

Volvo sa po množstve crossoverov a SUV elektrických modelov odhodlalo ukázať aj svoju veľkú limuzínu.

Volvo sa chváli, že jeho nový model ES90 bude tým najvýkonnejším Volvom vôbec. Akurát, že v tomto prípade nejde o výkon prenášaný na kolesá, ale o výkon prenášaný na displeje. Ide totiž o model s najvyšším výpočtovým výkonom v histórii značky. 

Nový veľký sedan, či skôr prémiová limuzína ES90 ponúkne 508 biliónov výpočtov za sekundu. Za výpočtovým výkonom a za softvérom stojí Nvidia a práve softvér má byť tým najvýznamnejším čo toto auto má. Už dávno sa o autách hovorí, že sú to počítače na kolesách a toto auto má byť najjagavejším príkladom tohto tvrdenia. To využije nielen pre čo najlepší užívateľský zážitok, ale aj pre asistenčné systémy. Práve tie potrebujú spracúvať skutočne gigantické dátové toky v stotinách sekundy tak, aby mohli systémi primerane rýchlo reagovať na mieniacu sa situáciu na ceste. 

Dáta budú do centrálneho mozgu auta prúdiť z 12-tich ultrazvukových senzorov, 8 kamier, piatich radarov a jedného lidaru. Auto bude ťažiť zo softvéru aj prostredníctvom diaľkových aktualizácií. Tie môžu dodať vozidlu aj predĺžený dojazd, či zlepšenú funkcionalitu palubných systémov vrátane asistentov podobne ako to sľubuje výrobca napríklad pri Tesle. 

Ak ide o dizajn, nečakajte zásadný odklon od najnovších modelov značky, no aktuálne tízovacie obrázky vám toho veľa nepovedia. Auto sa predstaví oficiálne začiatkom marca. Koniec koncov, auto bude stáť ešte na aktuálnej SPA2 platforme (nasledujúce EX60 už bude na SPA3). Podľa starších informácií švédskych médií by malo mať toto vozidlo 111 kWh baterku vo svojej najvyššej forme, dva motory a hmotnosť cca 2,6 tony. Verzia s pohonom iba zadnej nápravy by túto hmotnosť mala znížiť na skromnučkých 2,5 tony. I keď v tomto prípade nepôjde o veľké SUV, aj tak to bude kusisko švédskej ocele s celkovou dĺžkou 4,99 metra, šírkou 1,945 metra a výškou 1,547. Z toho jasne vyplýva, že pôjde o priameho protivníka pre BMW i5 a prípadne EQE od Mercedesu. 

 

The purely electric sedan will have 12 ultrasonic sensors, eight cameras, five radars, and one lidar


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Volvo

Komentáre k článku


Stream naživo