Audi opäť mení označovanie svojich modelov. Zabudnite na párne a nepárne čísla
Teda, nie úplne. I keď je to matematika prvého stupňa základnej školy, aj tak na to zabúdať netreba.
Ale minimálne pri premýšľaní o modeloch Audi - vtedy na párne a nepárne čísla môžete celkom spokojne zabudnúť. Teda. Nie úplne. Ale poďme po poriadku.
Audi pred necelými dvomi rokmi dalo svetu vedieť, že odteraz až navždy sa budú párnymi číslami označovať elektrické modely značky a nepárnymi spaľovacie a hybridné autá. Má to svoju logiku. Nie v tom, že tí čo si kúpia elektrické autá sa pária a tí, čo si kúpia spaľovacie sa už nepária. Skôr v tom, že sa takto celkom zrozumiteľne dali odlíšiť odlišné technológie, odlišné platformy, a tak skrátka v tom mohol byť tak trochu nemecký poriadok. Až kým si aj v Ingolstadte neuvedomili, že verejnosť to zas a znova nechce prijať, že v tom majú všetci zmätky a Audi to vôbec nepomáha zbaviť sa tieňa pochybností, ktoré ich modely získali vďaka označovaniu založenému na výkone. Ani tomu väčšina zákazníkov Audi nerozumela a nie raz ste počuli vyhlásenia ako Audi jediné robí poriadne motory, lebo do Q8-čky dáva 5apol liter (55 TFSI).
Teraz je tu zmena, ktorá tak trochu... vyzerá ako krok späť. Späť k označovaniu TDI, TFSI, TFSIe - pre plug-in hybridy a E-Tron pre elektrické autá. Akurát že pod novým označovaním už vyšli nové modely - napríklad A4, ktorá je po novom spaľovacou A5-ťkou... Ale A6-tka prišla len elektrická, no príde aj spaľovacia a prísť by mohla aj RS6 so spaľovacím motorom... i keď pravdepodobne plug-in hybridná a s V6-tkou a nie V8-čkou. Ale pri Audi človek nikdy nevie a pokojne tam môže byť aj päť-a-pol litrový nafťák... či?
Nová A7 A6 so spaľovacími motormi príde už toho roku v marci a pripojí sa k už odhalenej elektrickej verzii A6-tky. I keď to vlastne nie je verzia toho istého auta. Sú to predsa celkom iné autá, ktoré sa na seba podobajú a nesú rovnaké označenie. Nerozumiete? Dobre.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi, Motor1.com
Komentáre k článku