2025-01-09 11:40:00
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Zdroj: Dominik Kalamus/Renault

Renault 5 na Slovensku: objednávky spustené. Cena za túto štýlovku neznie zle

Renault včera spustil objednávky na svoj kompaktný hatchback Renault 5 E-Tech.

Kto si pamätá na Renault Zoe? Šikovný elektrický hatchback patril k základným kameňom elektrifikovania Slovenska pred niekoľkými rokmi a spolu s Nissanom Leaf a elektrickou Škodou Citigo s elektrikým pohonom patril k najpopulárnejším elektromobilom. Zoe je preč, no Renault má tak trochu náhradu. Náhradu, ktorá navyše dodáva šmrnc retro-štýlového ikonického modelu a to môže byť zaujímavé pre mnohých doteraz zaváhajúcich fanúšikov elektromobility.

Renault 5 E-Tech je od včera možné objednať u každého dílera značky na Slovensku. Čisto elektrický hatchback štartuje na cene 27 500 eur. Potešujúca správa je, že je to auto pod 30-tisíc. I keď je zrejmé, že cena mohla byť nižšia, pointa je, že auto prichádza so všetkými kľúčovými prvkami na palube vrátane tepelného čerpadla a solídnej výbavy, takže Päťka môže zaujať viacero fanúšikov.

Úvodná verzia vozidla Renault 5 E-Tech elektrický vo výbave Evolution Urban Range ponúka predný elektromotor s výkonom 120 koní, batériu s využiteľnou kapacitou 40 kWh pre dojazd až 300 km, trojfázovú palubnú nabíjačku AC 11 kW, rýchlonabíjanie DC 80 kW, tepelné čerpadlo, automatickú klimatizáciu, multimediálny systém openR link 10“, prístrojový panel 7“, predné a zadné Full LED svetlá, balík asistntov, zadné parkovacie senzory, oceľové disky kolies s rozmerom 18“, či metalický lak zelená pop!

Výkonnejšia verzia s väčšou baterkou - 52 kWh s označením Comfort Range je k dispozícii od vyššej výbavy Techno a v cene 32 500 eur. Ponúkne 150 koní na prednej náprave, 410 km dojazdu podľa WLTP, audio Arkamys, adaptívny tempomat, hlasového asistenta reno (nie ten), disky z ľahký zliatin a ďalšie. Vrcholná výbava Iconic Cinq je od 34 500 eur dostupná iba s výkonnejším motorom a väčšou baterkou.

Medzi konkurentmi v dĺžke do 4-metrov (Renault 5 má 3,922 m) cenou vyniká ešte o kúsok menší kórejský Inster - s podobnou kapacitou batérie avšak s nižším výkonom a bez tepelného čerpadla no s porovnateľnou výbavou Comfort je za 24 750 eur. S čerpadlom a výbavou Family je za 28 130 eur. Ak ide o cenu, jednoznačne najlacnejšou alternatívou je Dacia Spring v cene 16 900 eur, no to je predsa len elektromobil primárne na základné vozenie. Päťka má trošku vyššie ambície, výbavu i schopnosti. Medzi väčšími je zaujímavá ponuka Stellantisu. Peugeot e208 štartuje na cene 30 690 (akcia) s 50 kWh baterkou a 136 k motorom, avšak nová eC3 je s 44 kWh batériou, s výkonom 113 k avšak s výrazne nižším krútiacim momentom (225 vs 120 Nm) a bez tepelného čerpadla (vôbec) za 23 990 eur. Stručne a skrátka, z menovaných jednoznačne najštýlovejší elektrický hatchback so solídnymi parametrami a za zaujímavú cenu. Isté je, že toto auto nie je a ani nechce byť najlacnejším. Na to je Spring.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo