BMW ukázalo nový infotainmente pre Neue Klasse. Head-up displej cez celú palubku
Prebiehajúci veľtrh spotrebnej elektroniky ako obvykle láka aj veľké automobilové mená.
BMW si preň pripravilo prakticky celú prednú časť vozidiel, ktoré začne vypúšťať do sveta už toho roku. Autá označené revolučne - Neue Klasse znamenajú budúcnosť automobilky a dôkladný prechod na nové technológie. Nový informačno-zábavný systém však od konca roka 2025 začnú preberať aj ďalšie modelové rady.
Súčasťou nového informačno-zábavného systému sú vlastne dva head-up displeje, volant s haptickými tlačidlami a veľký centrálny displej infotainmentu. Za tým všetkým je komplet nová generácia operačného systému BMW Operating System X s vysokou mierou prepojenosti a s možnosťou čoraz výraznejšieho zapájania aplikácií tretích strán vrátane komunikačného Zoomu a zhruba 60-tich ďalších. Inak, Desiatka je operačný systém podobne ako Deviatka postavený kompletne "inhouse" avšak založený na knižnici softvérových riešení Android - Android Open Source Project. V porovnaní s deviatkou je ale Desiatka výkonnejšia a navyše budúcnosti odolnejšia - obsahuje hlbšiu mieru dostupnosti aktualizácie jednotlivých prvkov, takže nové autá s týmto systémom budú podstatne odolnejšie voči zubu času.
To na pohľad najvýznamnejšie sa však volá BMW Panoramic iDrive a pod týmto názvom vlastne nájdete všetky informačno-zábavné prvky palubnej dosky, čelného skla a priľahlého okolia. Najvýraznejšou zmenou je čierna plocha pod čelným sklom. Nie je to desiatka malých displejov, či jeden podlhovastý. Reálne to je iba čierna plocha, na ktorú systém vo vysokom rozlíšení a jasnosti premieta množstvo informácií viditeľných pre všetkých členov posádky. To je prvá časť head-up displeja, tá druhá určená len vodičovi je zvaná 3D Head-up displej a je premietaná na čelné sklo. Je nastaviteľná a môže zobrazovať informácie o jazde, o automatickej jazde, o navigácií a podobne.
K tomu si treba prirátať volant, ktorý sa snaží o "shy-tech" prístup. Teda preberanie technológií s opatrnosťou a preverovaní funkčnosti. To značí, že ovládacie prvky sú haptické kombinované s "reálnymi" tlačidlami pre jednoduché ovládanie systémov bez toho, aby človek musel skladať ruky z volantu či pozerať inam než priamo pred seba. Všetky tlačidlá majú odozvu a premyslenú povrchovú úpravu tak, aby sa dali ľahko nahmatať bez toho, aby si ich človek musel na volante hľadať očami.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW
Komentáre k článku