MG má sto rokov. Uvádza na trh tieto modely: MG HS II, MG3 Hybrid+, MG ZS Hybrid+
MG si pripomenulo sté výročie založenia spoločnosti prostredníctvom veľkej akcie na námestí Eurovea v Bratislave.
Zároveň spúšťa oficiálne predaj a objednávky na nové modely MG HS, MG3 Hybrid+ a MG ZS Hybrid+. Na oficiálnom uvedení vozidla bola reč predovšetkým o schopnostiach nových vozidiel. Cena nového MG HS štartuje na úrovni 26 990 eur za verziu s manuálom. Automat je od 29 190 eur. Auto je teda drahsie o cca 2000 eur.
Zverejnená cenovka je aj pri MG3 Hybrid+. Toto auto štartuje s hybridným pohonom a výkonom 195 koní na cene 18 890 eur. MG vozidlo propaguje ako kompaktné mestské vozidlo, ktoré dokáže ponúknuť všetko čo jednotlivec, dvojica, či menšia rodinka potrebuje. Model MG3 by mal v kabíne ponúkať viac priestoru, než by ste od bežného hatchbacku na prelome tried B a C očakávali. I keď auto rozmermi a cenou patrí do B-čka, vnútorný priestor, použité technológie i výkon ho radia skôr do C segmentu. Ale to nechajme tak, zatiaľ sme bez osobnej skúsenosti s týmto vozidlom.
Zaujímavý je na ňom nový hybrid. Ten hybrid, ktorý tvorí pohon aj vo faceliftovanom modeli MG ZS a zároveň ten hybrid, ktorý bude tvoriť základ nového plug-in hybridného systému v modeli HS. Ale to až neskôr.
Systém využíva 1,5 litrový atmosférický štvorvalec s tepelnou účinnosťou až 41%, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle a svoj výkon dokáže prenášať priamo na kolesá vo vyšších rýchlostiach. V nižších rýchlostiach pracuje hybrid od MG ako výhradne elektromobil s tým, že ak nemá dosť šťavy v baterke, spustí spaľovací motor a nechá ho živiť elektrickú sústavu cez generátor. Automatická prevodovka s označením planétová multimódová (podobne ako Renault) disponuje tromi stupňami pre priamy pohon spaľovacím motorom. V preklade sú to stupne 4,5 a 6. Prvé tri stupne nepotrebuje o to sa stará elektromotor schopný točiť vysoké otáčky. Hybrid má 1,83 kWh batériu pripravenú na 50-tisíc cyklov (špeciálna hybridná batéria). Automobil má k dispozícii 100 kW od elektromotora a 75 kW od spaľovacieho motora. Pohon je zabezpečený cez prednú nápravu. Výsledkom má byť vysoká efektivita pohonu a reálna nízka spotreba. Papierovo má toto auto papať 4,4 litra na 100 km.
Zaujímavosťou vozidla je okrem full hybridného pohonu a výraznej preferencie pohybu v elektrickom režime jazdy taktiež brzdenie, ktoré je kompletne "by wire." Teda medzi pedálom brzdy a samotným systémom nie je mechanické prepojenie. O brzdný účinok sa stará riadiaca jednotka. To pomáha k výraznejšiemu uprednosťňovaniu rekuperácie a šetrenia doštičiek a teda k schopnosti získať z rekuperácie viac energie. Batéria sa dokáže nabíjať výkonom až 80 kW, vybíjať výkonom 100 kW.
Nové MG HS je väčšie, celkovo prepracované a má v pláne väčšmi konkurovať SUV modelom v segmente C. Podkapotou bude mať nový prepracovaný 1,5 litrový turbomotor spojený so 7-stupňovou prepracovanou automatickou prevodovkou s dvomi spojkami. Motor využíva dvojhmotý zotrvačník, disponuje novými komponentmi a pracuje v Millerovom cykle. Jeho tepelná účinnosť je maximálne 38%. Motor má turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek, má elektrickú vodnú pumpu, premenlivé časovanie ventilov, chladenie piestov cez piestne dno, vodou chladený medzichladič stlačeného vzduchu, priame vstrekovanie s tlakom 350 barov a maximálny výkon 125 kW pri 5500 ot/min. Krútiaci moment je 275 Nm v rozmedzí 3000-4000 ot/min. Zaujímavosťou motora je, že vďaka VGT turbu dokáže systém zvýšiť krútiaci moment z 20 na 220 Nm pri 2000 ot/min za 1,7 sekundy, čo by malo byť zárukou rýchlych reakcií na stlačenie akcelerátora.
AUTOR: © Zoznam/jh
Komentáre k článku