Škoda Superb Sportline bude náhradou za absentujúci Superb RS
Škoda už dlhodobo neponúka pre model Superb prevedenie RS, stačiť musí Sportline.
Škoda už dlhodobo neponúka pre model Superb prevedenie RS, čo môže byť celkom škoda, lebo mať Superb s výkonom 333 konských síl, ale aj špecifickým zadným diferenciálom, napríklad z Golfu R by mohol byť zaujímavý čin. RS Superb neexistoval nikdy. Škoda si musí vystačiť s niečím o niečo jednoduchším. Je to výbava Sportline, ktorá pridáva modelu športový šmrnc.
Škoda Superb vo štvrtej generácii stále prichádza na trh s dvomi karosériami Sportline bude určené obidve. Od toho sa bude odvíjať aj fakt, že väčšina zmien bude veľmi podobných. Môžeme sa pozrieť na čierne doplnky. Tie nahrádzajú hliníkové a chrómové lišty, čo z auta robí dynamickejšiu verziu seba samého. Čo to vlastne znamená v praxi? Čiernou kúrou prešla maska chladiča a takéto deathmetalové sú aj lemy okolo okien. Do čiernej je odetý aj kryt obidvoch zrkadiel. No a čierne prvky si našli miesto aj na nárazníku, odlišnom od toho štandardného. Vzadu bude vidno, na veku, malú čiernu odtrhovú hranu na hrane batožinového priestoru a aby sa kombi necítilo ukrátené, bude mať čierne strešné nosiče. Tieto prvky vyniknú najmä s kontrastnú farbou karosérie. Ale určite sa nájde niekto, kto si povie, že čierno čierna kombinácia je jeho štýl a zvolí práve tu. Proti gustu…
Zvonka Superb ešte odlíšia štandardne 18-palcové zliatinové disky antracitovej farby s brúsenými plochami a aerodynamickými plastovými deklami. Ako alternatíva prídu 19-palcové zliatinové disky, ktoré môžu mať podobnú kombináciu, alebo môžu byť celé čierne. Pre pozornejšie oko sa zjaví aj zníženie karosérie o 15 mm. Štandardne bude so štandardnými tlmičmi, ale za príplatok sa objavia aj tlmiče adaptívne s označením DCC+ Sport, takže vyladené v ústrety športovejšiemu charakteru vozidla.
Zvonka sa dá ľahko presunúť do interiéru. Jedna malá modernizácia prichádza teraz pre Sportline a postupne príde pre všetky prevedenia Škody Superb, ale aj ostatných modelov. Čo to je? Jednoducho logo na volante zmizne. Miesto neho bude len štylizovaný nápis Škoda. Toto je najväčšia kontroverzia modelu Superb Sportline, lebo inak auto vyzerá vynikajúco.
Má trojramenný volant a nezabúda ani na Smart Dails. Interiér ozvláštňuje iný povrch líšt, ktoré sú zase s imitáciou karbónu. V štandardnej výbave Škody Superb Sportline budú aj predné sedadlá so vstavanou opierkou hlavy schopné vyhrievania, ale aj masáže. Ak si zvolíte prevedenie Suite, tak budete mať čalúnenie kombináciu kože a koženky, ale pribudne aj ventilácia sedadiel.
Ostatné atribúty interiéru sa nemenia. Preto sa zmenilo len čalúnenie, priestor zostal rovnaký a batožinový priestor je tiež stále rovnakých 645 litrov pre karosériou liftback a 690 litrov pre karosériou kombi. Superb je stále, aj vo svojom športovom prevedení, výborným univerzálnym vozidlom pre akékoľvek potreby okrem terénu.
Nový podvozok teda auto znižuje a zatiaľ je prekvapením, že Škoda neoznámila použitie plug-in hybridu. Superb Sportline sa tak bude spoliehať výhradne na benzínové a naftové agregáty, niektoré s mild hybridom. Základom bude mild hybridný motor 1,5 TSI dosahujúci výkon 110 kW (150 k). Nad ním bude výkonovo stáť 2,0 TDI s 142 kW (193 k). Absolútny vrchol, ktorý by sa dal považovať za Superb RS, by mohol byť s motorom 2,0TSI, ktorý vie ponúknuť až 195 kW (265 k). Je zaujímavé sledovať, ako sa postupne znižuje výkon najvýkonnejšieho Superba. Veď, v tretej generácii, začínal na výkone 206 kW (280 k), po modernizácii sa tretia generácia dostala na 200 kW (272 k) a teraz je na spomenutej, ešte nižšej, hodnote.
Škoda Superb Sportline je jednou z najkrajších verzií nového Superbu a môžu za to aj čierne písmenká na veku batožinového priestoru. Tu absolútne nechýba čierna lišta spájajúca svetlomety. Oproti bežným verziám bude Superb Sportline predstavovať určite slušný príplatok, keďže do série prináša mnohé ďalšie príplatkové prvky, ktoré bežne dostupné byť nemôžu.
AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Škoda
Komentáre k článku