Francúzi vytiahli zo skrine ďalšiu ikonu. Chcú oživiť model SM
Vyťahovanie ikonických automobilov zo skríň je pre značky s históriou jednou z najobľúbenejších činností dneška.
Veď kto by chcel stratiť svoj roky budovaný charakter len preto, lebo sa svet mení. A tak tu máme značku, ktorá sa volá podľa ikonického modelu inej značky a tá značka, ktorá sa volá podľa ikonického modelu inej značky prináša ikonický model inej značky pod svojou značkou. Výsledkom je štvorpísmenkovité spojenie. Chcete? Tak nech sa páči, tu je: DS SM. To nie je ani nové centrum opatery dôchodcov s vážnou poruchou nervového systému a nie je to ani výpočet skratiek okresov, ktoré nemáme radi (áno presne, vtip je v skratke SM - Spišská Moja Ves). Je to potenciálny nový model, ktorý v sebe spája dve ikony Citroenu. DS a SM. Obe spolu tak trochu súvisia, jedno vychádza z druhého a tak, veď viete, možno o autách spred piatich dekád niečo viete.
Ale toto je nové auto, ktorého kompletný názov je DS SM Tribute. Neznamená, že takto bude vyzerať aj sériový model. Vlastne je to prvý výtvor z "desaťročnej" cesty, na ktorej konci má byť nová obdoba modelu SM. Toto je prvý a možno najviac- najmenej- vydarený nápad. A tie nápady sa začali kopiť v roku 2020 (rátate správne, odvtedy ešte neprešlo desať rokov), keď DS zverejnilo prvé skice, na ktorých sa členovia dizajnového oddelenia značky pokúsili vrátiť SM do súčasnosti.
A tieto skice získali u domáceho publika veľa pozornosti. DS si fanúšikovské požiadavky zapísalo a zhrnulo ich do jedného zdelenia - ľudia nechcú, aby sa nové SM vzdialilo od ikony.
Ale povedzme si úprimne, to je ťažké. Prekryť kolesá a vytvoriť unikátny bočný profil karosérie, to nie je ťažké. Ale spojiť do súčasných podmienok a včleniť to do dizajnu budúcich modelov DS a najmä z toho urobiť moderné auto so všetkým čo k tomu patrí - vrátane deformačných zón, pohonu a technológií, to už je ťažšie.
Ale keby v DS povedali, že namiesto adaptívnych tlmičov bude mať auto hydropneumatiku, nejaké tie dizajnové nezrovnalosti by odpustil azda každý fanúšik pôvodného SM-ka.
Treba uznať, že krivky a interiér sú viditeľne inšpirované historickým modelom zo 70-tych rokov. Rovnako tak dvojfarebné lakovanie, svetlá a spomínané prekrytie kolies. No tiež tvary sedačiek vnútri s ikonickým čalúnením a mnoho ďalších detailov.
Toto auto, ktoré zažíva svetovú premiéru práve dnes 15. septembra 24 na podujatí Chantilly Arts et Élégance má 4,94 metra na dĺžku, 1,98 metra na šírku a 1,34 metra na výšku. Svetlosť je len 12 cm, no kolesá majú rozmer 22 palcov.
Hydropneumatický podvozok auto síce nemá, má však zabudovaných pár najmodernejších technológií vrátane head-up displeja s rozšírenými info, veľkými sklenenými funkčnými prvkami, či volantom bez mechanického spojenia s kolesami (by-wire šoférovanie). A pohon? V6 tam nebude. Skôr električka, prinajlepšom plug-in hybrid. O tom ale DS zatiaľ nepíše.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: DS
Komentáre k článku