Volvo sa zobudilo z elektrického sna. XC90 aj so spaľovákmi + jedno veľké PREKVAPENIE
Volvo upustilo od plánov predávať o šesť rokov výhradne elektrické autá. Zodpovedá tomu aj úprava ponuky.
Volvo postupne vymazávalo spaľovacie motorizácie z ponuky svojich modelov rovnako ako postupne a potichu vymazáva modely, ktoré nejdú až tak na odbyt. Všetko pre dosiahnutie ohromného cieľa - do roku 2030 predávať po celom svete iba elektromobily.
Prehodnocovanie tohto plánu už vykonalo mnoho značiek a teraz prišiel rad aj na Volvo. Treba uznať, že Volvo pri svojom pláne zotrvalo najdlhšie, bol najextrémnejší, a tak mierna úľava z neho nebude až takým veľkým sklamaním. Ako píše DenníkN, najnovšie Volvo chce, aby 90 až 100 % odbytu boli v roku 2030 plne elektrické vozidlá alebo plug-in hybridy. Až desatinu by mohli tvoriť klasické hybridy.
Druhá časť tvrdenia je o to zaujímavejšia, keďže Volvo "klasické" hybridy v ponuke nemá. Má však mild-hybridy a rozdiel medzi silným mild-hybridom a FHEV sa v očiach mnohých stiera. Predstava, že by značka teraz investovala do rozvoja nezástrčkových hybridov je pomerne uletená, no taká bola aj predstava, že Volvo bude schopné finančne utiahnuť kompletné vymazanie spaľovacích motorizácií. Skôr to vyzerá na ďalší rozvoj MHEV riešení v podobe v akej ju poznáme vo vlajkovej lodi XC90.
Práve tá teraz dostáva osvieženie. Model dostane nový informačno-zábavný systém. Zmení sa aj hardvér, nielen softvér. Displej infotainmentu narastie na (stále pomerne konzervatívnych) 11,2 palca a displej dostane o 21% hustejšie pixely pre lepšie zobrazenie.
Príjemným prekvapením je, že Volvo zároveň rozbehne O-T-A aktualizáciu všetkých áut značky Volvo, ktoré boli vyrobené po roku 2020. Ak vaše Volvo jazdí s infotainmentom založenom na riešení od Google, v priebehu nasledujúcich týždňov sa vám preinštaluje infotainment a získate najnovšie funkcie a možnosti. Soft by mal v prvom rade vylepšiť užívateľský zážitok a zjednodušiť ovládanie. Niektoré funkcie sa premiestnia na domovskú obrazovku, aby užívateľ nemusel toľko klikať, kým sa k ním dostane. Aktualizácia sa má týkať až 2,5 milióna áut po celom svete.
Model XC90 by mal faceliftom získať ako novú masku chladiča a ďalšie pozmenené dizajnové detaily, lepšie odpruženie v základe a mal by mať aj prepracované vzduchové príplatkové odpruženie s lepšími reakciami na zmeny v kvalite povrchu. Vynovený interiér sa vyznačuje prepracovanou prednou časťou kabíny, ktorá predstavuje to najlepšie zo súčasného škandinávskeho dizajnu. Prístrojová doska má výraznejšie horizontálny tvar než doteraz, obsahuje ozdobné panely vyrobené z nových recyklovaných materiálov, ktoré jej dodávajú textúrovanejší povrch, a je rozdelená novými zvislými vetracími otvormi. Vylepšené je aj osvetlenie kabíny. Upravené je umiestnenie bezdrôtovej nabíjačky.
To podstatné je však pri motoroch. Okrem čisto elektrickej EXC90 bude Volvo naďalej ponúkať plug-in hybridný model T8 a v ponuke pretrvá aj variant s označením B5 (v EÚ aj B6). Motor pod týmto označením nie je naftový, ale benzínový a úsporu paliva mu pomáha zabezpečovať spomínaný 48V mild-hybrid.
Naftu skrátka ku XC90 už nekúpite. Ale objednávať môžete už dnes. Výroba aktualizovaného modelu začne koncom tohto roka. Mimochodom argumentom prečo sa Volvo nemusí až tak hrnúť na kompletne elektrickú ponuku motorov je i fakt, že užívatelia plug-in hybridných verzií značky v priemere odjazdia 48% celkového kilometrového nájazdu v čisto elektrickom móde.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Volvo, Reuters, DennikN
Komentáre k článku