2024-07-02 13:25:00
Bentley Continental GT Speed
Bentley Continental GT Speed
Zdroj: Bentley

Bentley Continental GT Speed žije, motor W12 už ale nie

Automobilka Bentley patrí stále do koncernu Volkswagen.

A koncern Volkswagen predstavil plug-in hybrid, ktorý tlačí do všetkého. Bentley Continental GT ani GTC Speed nebudú výnimkou. Môžete zabudnúť na dvanásťvalec, tento už v modeli nadobro skončil. Novou najvýkonnejšou Pohonnou jednotkou bude hybridný systém s osemvalcom. Ale ďalším dielikom do skladačky je fakt, že Bentley pri zmene pohonu model vylepšil.

Inovovaný Bentley Continental GT Speed prichádza s novou prednou častou a novou zadnou účasťou. Svetlá už nebudú rozdelené na 2 kusy, ale budú pod spoločným krycím sklom, podobne ako má model Bacalar a Batur. Je to deviácia oproti tomu, čo vozidlo predstavovalo ostatných 20 rokov, kedy v roku 2003 vznikol prvý moderný Continental GT. Vlastne toto je prvé Bentley Continental so svetlami z jedného kusu, ktoré vzniká od modelu S2 v roku 1959.

Novým svetlom sa musel prispôsobiť aj nárazník, ale reálnu mriežku masky chladiča nestratil. Vlastne modernizácia je stále veľmi decentná a týka sa nielen kúpe, ale aj kabrioletu GTC. Isté zmeny sa dajú badať aj na zadných svetlách. Sú síce podobné, ale majú trochu iné prevedenie. Tvar ostáva stále zjavne rovnaký.

Novinka podvozku môže byť v znamení inovovaného usporiadania komponentov schopných nastavenia stlačenia a roztiahnutia cez dve komory vzduchového pruženia. Tlmiče majú tiež dvojitý ventil na ovládanie. Novinka nie je ani tak to samotnom podvozku, ale v pohone. Použitie plug-in hybridného systému s veľkou batériou vzadu zabezpečilo, že nové verzie Continental GT a aj GTC majú rozloženie hmotnosti v pomere 49:51 medzi prednú a zadnú nápravu. Štandardom pre verziu Speed bude natáčanie zadných kolies, ale aj aktívne stabilizátory. Podľa slov výrobcu má nový Continental lepšie jazdiť a má byť ešte komfortnejší.

Poďme sa pozrieť na ten plug-in hybrid. Ako základ má štvorlitrový motor V8, ktorý sa dá nájsť aj v modeloch Porsche Panamera, Cayenne Turbo, ale aj v plug-in hybridnom Lamborghini Urus SE. Znamená to aj batériu s kapacitou 25,9 kWh, ktorá je v zadnej časti. Elektrický motor je umiestnený medzi štvorlitrový osemvalec s dvomi turbami a osemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovkou. Elektrický motor sám o sebe má výkon 139 kW (188 k) a krútiaci moment dosahuje až 450 Newton metrov. Na samotný elektrický motor sa dá aj jazdiť, ale v prvom rade má byť prostriedkom na vykrytie nižšieho krútiaceho momentu v nižších otáčkach. Aj napriek tomu dokáže prejsť diaľničnou rýchlosťou 140 km/h celkom slušnú vzdialenosť. V kombinovanom režime, podľa WLTP, dokáže na nabitie prejsť až 80 km.

Zdroj: Bentley

Pritom motor V8 vôbec nie je slabý. Sám má 442 kW (600 k) a krútiaci moment 800 Newton metrov. Tak ako sme zvyknutí, čísla sa nezrátavajú, ale aj tak je podkapotou Bentley Continental GT Speed veľmi slušné celkové stádo. Celkový výkon sa predsa dostáva na 575 kW (782 k) a krútiaci moment je až 1 000 Newton metrov. To by malo stačiť na maximálnu rýchlosť 330 km/h. Hodnota je platná pre kupé. Pre kabriolet bude obmedzená iba na 285 km/h. Kabriolet je na stovke za 3,3 sekundy a kupé sa na rovnakú hodnotu dostane za 3,2 sekundy.

Každému bude motor W12 chýbať, ale znova sme pri tom istom, čo pri BMW M5. Continental GT Speed stále ostáva a práve pri Bentley hmotnosť až takým problémom nebude. Veď je to hlavne GT schopné rýchlej jazdy a znova bude v Monaku žiariť s absolútnym tichom. Tento trend plug-in hybridov je zjavne nezastaviteľný, ale zároveň prináša masívne výkony spojené vždy s masívnou hmotnosťou. Veď keď zrátam len koľko vážia komponenty plug-in hybridu v tomto aute, tak sa určite dostanem na nejakých 600 kilogramov. Celkovú hmotnosť radšej ani nechcem vedieť. A nechcem vedieť ani celkovú cenu.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Bentley

Komentáre k článku


Stream naživo