2024-06-03 11:48:00
Lancia Ypsilon HF
Lancia Ypsilon HF
Zdroj: Lancia

Lancia Ypsilon HF - svižný sloník je späť. Aj s nabrúsenou rely verziou

Lancia Ypsilon je nový model oživenej talianskej automobilky. Dostane svoj odznak HF. Bude sa dať kúpiť, bude aj pretekať.

Lancia pred pár mesiacmi stiahla plachtu zo svojho prvého modelu za ostatnú dekádu. Nový Ypsilon je odvodený od modelu Peugeot 208, no má jednoznačne vlastný štýl a vlastný dizajn i vlastný interiér. Platforma je ale rovnaká, takže Ypsilon ponúkne ako elektrické verzie, tak trojvalcovú mild-hybridnú variantu. Teraz prichádza ostrejšia verzia s pritvrdeným dizajnom i podvozkom a so zvýšeným výkonom.

Lancia pri tejto príležitosti oživila hneď dve spojitosti, ktoré s modelmi tejto značky máme, respektíve mali sme. V prvom rade je tu písmenkové označenie HF, cez ktoré sa liape sloník. Pôvod tohto označenia siaha ešte do pokrvnej línie zakladateľa a na športových verziách modelov sa začal objavovať pred viac ako polstoročím. Skoro rovnako dlho sme o HF akosi neslýchali, takže ak ste sa narodili niekde medzitým, veľa vám High Fidelity - Hi-Fi pri modeloch značky nehovorí, ale aj tak máte zhruba predstavu čo to asi znamená. Kedysi sa takto označoval klub fanúšikov Lancie a samozrejme mal spojitosť aj s rely úspechmi značky. Teraz je späť a v budúcnosti bude označovať ostré a zároveň vrcholne prémiové verzie modelov.

Zdroj: Lancia

Prvý z nich je Ypsilon HF. Auto bude vo svojej ostrej sériovej verzii čisto elektrické. Na prednú nápravu dostane elektromotor s výkonom 240 koní. Motor zníženému auto so širším rozchodom a vylepšeným svalnatým dizajnom dodá zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Šťavu pritom berie z 54 kWh batérie v podvozku. Lancia v prípade tohto auta nepíše nič o maximálnej rýchlosti a ani o dojazde, či LSD medzi prednými kolesami. No predpokladám, že do mája 2025, keď má auto prísť na trh, ešte nejaké info utrúsi.

O rely verzii viem tiež len pár základných info. Prvá je: nebude to elektromobil. Na pohon predných kolies obdarených samosvorom si zoberie 1,2 litrový trojvalec s výkonom približne 212 koní. Auto bude mať manuálnu päťstupňovú prevodovku, no ani zďaleka nebude pretvoreným strojom s tvárou sériového modelu. Pravidlá hovoria jasne: musí mať gro z reálneho auta. Áno, ide o pravidla menej nadupanej a menej drahej rely. Lancia sa nevracia do WRC, ide do nižšej súťaže Rally 4. No aj tak je to skvelé, pretože táto značka má čo rely svetu povedať. V galérii nájdete "foto" oboch verzií.

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Lancia

Komentáre k článku


Stream naživo