2023-03-08 12:30:00
Alfa Romeo Tonale a
Alfa Romeo Tonale a Giulia 2023
Zdroj: Alfa Romeo

Vyrobíš auto, potom ho odvezieš zákazníkovi. Od pásu k volantu a späť

Začal to Stellantis, no je predpokladom, že postupne sa pridajú mnohí ďalší.

Vyrobíš auto, potom ho odvezieš zákazníkovi. Od pásu k volantu a späť

Začal to Stellantis, no je predpokladom, že postupne sa pridajú mnohí ďalší.

Dôvod je jednoduchý: vojna. Vojna a čipy. Všetko so všetkým súvisí a v tomto prípade tiež. Automobilky museli pre pandemickú situáciu obmedzovať výrobu i dopravu, ktorú k produkcii potrebujú. Potom museli robiť to isté pre výpadky v dodávkach polovodičov. Keď polovodičov začalo pribúdať, začali chýbať plnovodiči. Obmedzovania výroby a znižovanie zákazok v doprave spôsobili, že mnohí vodiči radšej prešli za pás, či do iných zamestnaní. Teraz navyše veľká časť z nich musela zobrať do rúk zbraň a bojovať na Ukrajine na oboch stranách konfliktu. Výsledkom je, že vo veľkej časti Európy chýbajú vodiči. Problém sa v ostatných mesiacoch prehĺbil a viaceré automobilky majú problém vôbec odviezť vyrobené vozidlá k zákazníkom. Keď to však nešlo po starom, problém zobrali do rúk kreatívne.

Najvynaliezavejší sa zdá byť koncern Stellantis združujúci automobilky Fiat, Alfa Romeo, DS, Maserati, Lancia, Jeep, Peugeot, Citroen a Opel/Vauxhall. Vo svojich európskych továrňach ponúka, začína ponúkať a v iných ešte len začne ponúkať zamestnancom možnosť zdarma sa vycvičiť za vodiča a rozvážať vyrobené vozidlá zákazníkom.

Podľa informácií Automotive News sa takto preškolilo na vodičov nákladných vozidiel zatiaľ 140 zamestnancov. Stellantis pritom túto možnosť poskytuje ďalej a keďže sa program celkom úspešne rozbieha, zvažujú aj zakúpenie vlastných nákladných vozidiel a zároveň dávajú zamestnancom možnosť vrátiť sa späť do výroby – ak budú chcieť. Koncern pritom uhradí náklady na získanie patričného oprávnenia. Zmena tak môže byť na dobu určitú, neurčitú alebo sa časom môžu rozhodnúť vrátiť späť za pás. Stellantis zároveň vyzval dílerov, aby si po vyrobené autá chodili sami a sami ich odovzdali zákazníkom.

Podobné kroky pripravil aj Renault, ktorý sa spojil s personálnou agentúrou a chce prostredníctvom nej pomôcť svojim zamestnancom získať vodičské oprávnenia na nákladné vozidlo.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive News

Komentáre k článku


Stream naživo