2022-12-28 17:32:00
Dacia má nové logo,
Dacia má nové logo, novú identitu, je viac eko
Zdroj: Jozef Murárik

Dacia: Nové logo, nový štýl, nové eko

Dacia už od roku 2021 uvádza svoje logo, ale teraz prišla do finále, keď sa bude výlučne objavovať na všetkých nových veciach súvisiacich s touto súčasťou aliancie Renault.

Dacia má svoju neodškriepiteľnú a pevnú pozíciu na väčšine trhoch Európy, na niektorých dokonca atakuje prvé priečky predajnosti.  Preto komunikační stratégovia museli pristupovať ku komplexnej zmene identity veľmi decentne.

Zmena identity sa odohrala v 3 etapách. Prvou bolo komunikovanie nového loga, ktoré začalo už v polovici roka 2021. V priebehu tohto roka sa do mixu zapojili aj vylepšenia vizáže jednotlivých predajní. Tu má Slovensko a Česká republika jednu výraznú výhodu. Kým v zahraničí bola Dacia často len súčasťou showroomu Renault, u nás sú to vlastne kompletne oddelené predajne jednotky. Túto stratégiu český a slovenský Renault implementoval už od začiatku, čo sa ukázalo ako výhoda v dlhodobom časovom horizonte. Ako predaje rástli, tak rástla aj dôležitosť Dacie a už si aj táto automobilka vyslúžila samostatne showroomy po celej Európe. V takom Francúzsku bude situácia zložitejšia, lebo bude treba kompletne oddeliť celú štruktúru a vytvoriť nové predajné miesta pre automobilku samostatne.

Finálnym bodom celého snaženia o druhý výrazný rebranding od spustenia modelu Logan je zmena na vozidlách samotných. Tie už začali postupne nabiehať, pred pár mesiacmi, do sériovej výroby a aktuálne už sú všetky s modernizovanou prednou tvárou. A samozrejme aj ostatnými prvkami, ktoré prešli modernizáciou. Vpredu na nové logo z písmen D a C nadväzuje pásiková lišta až ku predným svetlometom a vzadu je miesto loga len veľký nápis Dacia. To isté ako vzadu sa pretavilo aj do interiéru. Stačilo zmeniť kryt volantu. Najviac zmien však priniesol nový Duster, ktorý s touto jemnou vizuálnou retušou prináša aj zásadnejšiu zmenu výduchov v strede prístrojovej dosky. Nesmieme zabudnúť ani na úpravu témy na displeji informačno-zábavného systému. Téma dostala výraznejšiu identitu použitím špeciálnej farby, ktorou môžu byť lakované vozidla. To je tiež jedna z noviniek, zelená farba Dusty bude prepájacím článkom celého modelového radu s novým logom Dacia.

Zdroj: Jozef Murárik

Dacia však chce byť nielen moderná, ale aj eko. To prezentuje nielen pri výrobe, ale aj pri predaji. Pri výrobe napríklad zmizli všetky chrómové prvky, ktoré nahradili biele plochy a znížili tak záťaž na životné prostredie až o 30%. Dôležitým faktorom z hľadiska ekológie je použitie vybavenia predajne, ktoré je už recyklované a tým pádom znova znižuje dopady oproti využitiu pôvodných materiálov. Toto však nie je proces, ktorý sa začal pri zmene loga, Dacia sa o ekologickosť a udržateľnosť snaží už, v podstate, od reštartu s Renaultom a s Loganom.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo