21.09.2020

Škodu Octaviu RS už môžete objednať. Cena nie je ustrelená. RS iV je drahšia

Slovenské zastúpenie Škody ukázalo ceny RS a Scout verzií modelu Octavia.

Škoda Octavia RS má v základnej výbave benzínový motor s výkonom 245 koní a manuálnu šesťstupňovú prevodovku. Vo verzii liftback štartuje na cene 31 560 eur. To je o 1230 eur viac ako RS 245 stála v základnej cene pred rokom, keď som auto v minulej generácii naposledy testoval. Úprimne povedané, očakával som výraznejší nárast ceny. Aj pre prísnejúce emisné normy, aj pre fakt, že ide o novú vyspelejšiu generáciu vozidla.

A nezabúdajte že RS má k dispozícii VAQ diferenciál na prednej náprave. V cenníku ho nenájdete, no na technickom workshope tvrdili, že je súčasťou modelu RS.

Malým veľkým prekvapením je, že verzia RS iV má výrazne vyššiu cenu ako RS. I keď ponúknu rovnaký výkon, RS iV dodá vyšší systémový krútiaci moment. A dodá aj viac lítia vo veľkej plug-in hybridnej batérii. Čakal som, že ceny budú porovnateľné, keďže v nich bude zohľadnená pokuta za emisie verzie RS s čisto benzínovým motorom 2,0 TSI. Ale čakal som zle. Aspoň zatiaľ je RS s benzínovým 2,0 TSI dostupná a je možné ju objednať za cenu o 5900 eur lacnejšie. RS iV začína na úrovni 37 460 vo verzii liftback. Ak by sme porovnávali porovnateľné verzie – s automatom, rozdiel klesne na 3900 eur. Daný rozdiel by s ľahkosťou zhltla dotácia. Keby sa ju u nás ešte niekomu podarilo na toto auto získať. Jedinou legislatívnou výhodou na Slovensku je aktuálne zníženie registračného poplatku pre plug-in hybrid o 50%. Za čisto benzínovú verziu zaplatíte 1900 eur navyše, zatiaľ čo za plug-in je to navyše 850 eur. Neskôr by do tohto boja mali vstúpiť aj ďalšie dotácie, no reálne je jasné, že ten kto chce často športovať a užívať si bez plánovania, je preňho benzínová RS. Ten kto chce mať úsporne elektrifikované auto a pritom štýl RS a výkon RS na víkend, preňho je RS iV. A všetko dokopy je opäť naftová verzia s najsilnejším motorom aký kedy RS mala.

Aktualizácia: 22.09.: Škoda bude pri modeloch RS uplatňovať kvóty pre jednotlivé štáty. Ide o kombináciu obmedzenia z výrobnej kapacity a emisných noriem. Platí teda, že čím neskôr budete objednávať, tým bude ťažšie dostať sa k RS TSI a tým ľahšie k RS iV. Aktuálne si ale môžete vybrať čo len chcete.

Naftová verzia liftbacku je dostupná s pohonom prednej i oboch náprav. Maximálny výkon nového dvojlitrového motora 2,0 TDI je 147 kW (200 k) a začína na cene 33 830 eur (jedine so 7-DSG). 4x4 ide od 36 330 eur.

Verzia combi RS s motorom 2,0 TSI je v cene od 32 510 eur, PHEV je za 38 410 a 37 280 eur dáte za RS TDI 4x4.

Základná výbava pre stupeň RS zahŕňa špeciálny športový interiér RS, 18-palcové disky COMET z ľahkej zliatiny, systém kontroly tlaku v pneumatikách, 8 airbagov, Bi-LED Matrix predné svetlomety s AFS, funkciou prisvecovania či uvítacím svetlom, LED predné hmlové svetlomety a LED zadné svetlá s dynamickým ukazovateľom smeru a uvítacím efektom. Vo výbave tiež nebudú chýbať všetky bezpečnostné asistenčné systémy, ako napr. LANE ASSIST (asistent udržiavania jazdy v jazdnom pruhu), FRONT ASSIST (výstraha pred kolíziou s núdzovým brzdením) či LIGHT AND RAIN ASSIST (svetelný a dažďový senzor). Bohatá výbava taktiež počíta s navigačným systémom COLUMBUS s 10” dotykovým displejom, 8 reproduktormi, Bluetooth, dvojzónovou automatickou klimatizáciou, virtuálnym kokpitom, tempomatom, bezkľúčovým prístupom a štartovaním, ambientným LED osvietením či predĺženou zárukou na 5 rokov alebo 100 000 km. Z doplnkovej výbavy bude možné prikúpiť si napr. DRIVER ALERT – systém rozpoznania únavy, bočné airbagy vzadu, adaptívny podvozok s voličom jazdných režimov, sieťový program, Simply Clever paket na zvýšenie komfortu na palube, elektricky nastaviteľné sedadlá, väčšie (19-palcové) disky, Alcantarou potiahnuté sedadlá a prístrojovú dosku, parkovacie senzory a kameru, systém na monitorovanie mŕtveho uhla, vyhrievanie zadných sedadiel či napríklad nezávislé vykurovanie s diaľkovým ovládaním.

Terénne orientovaný model Octavia Scout je k dispozícii len v karosárskom prevedení combi a len s jednou motorizáciou. Jeho cena štartuje na úrovni 35 780 eur. Ide o verziu s pohonom všetkých kolies a s motorom 2,0 TDI s výkonom 147 kW (200 k), ktorý je spojený so 7-stupňovou DSG prevodovkou.

 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: SKoda

Komentáre k článku