2020-08-17 12:00:00

Kona EV: Maximálny dojazd má 484 km. Na jedno nabitie prešla 1026 km

Hyundai odskúšal koľko dokáže Kona EV zájsť maximálne. Test prebehol na okruhu.

Automobilka Hyundai Motor zobrala tri sériové modely Kona EV na okruh s cieľom dosiahnuť s nimi maximálny možný dojazd. Plne elektrické subkompaktné SUV s prehľadom zvládli test označovaný aj ako hypermiling a na jedno nabitie dosiahli dojazd 1 018,7 km, 1 024,1 km a 1 026,0 km. Pri batérii s kapacitou 64 kWh znamená tento výsledok dosiahnutie ďalšieho rekordu, pretože spotreba vozidiel s hodnotami 6,28, 6,25 a 6,24 kWh/100 km bola hlboko pod štandardnou hodnotou 14,7 kWh/100 km, ktorú vozidlám určil testovací cyklus WLTP.

Zdroj: Hyundai

Všetky vozidlá KONA Electric, ktoré prišli na okruh Lausitzring, pochádzali zo sériovej výroby. Podľa testovacieho cyklu WLTP by mal byť maximálny dojazd na jedno nabitie do vzdialenosti 484 kilometrov. Okrem toho všetky tri mestské SUV s výkonom 150 kW (204 k) absolvovali počas trojdňového testu pravidelné kontroly rôznymi jazdcami, ktorí sa za volantom vymenili 36-krát, pričom asistenčné systémy zostali nedotknuté. Tieto dva faktory tvorili nevyhnutné predpoklady, ktoré dokazovali význam misie automobilky Hyundai pri dosahovaní rekordného dojazdu. Spoločnosť Dekra, odborná organizácia, ktorá prevádzkuje okruh Lausitzring od roku 2017, zaručila, že počas pokusu o rekord v úspornej jazde sa všetko odohrávalo podľa predpisov a plánu.

Zdroj: Hyundai

Automobily šli po okruhu až do úplného vybitia batérií. To oznámil presne aj ukazovateľ. Po dosiahnutí nabitia na úrovni 0 % autá pokračovali už len niekoľko sto metrov, následne ďalej voľne plachtili, až spomalili a s výraznejším trhnutím úplne zastali. Trhnutie spôsobilo automatické zatiahnutie ručnej brzdy, ktoré sa aktivovalo z bezpečnostných dôvodov.

Tímy dosiahli počas jazdy do 1 000-kilometrovej vzdialenosti priemernú rýchlosť medzi 29 a 31 km/h. Na prvý pohľad sa to môže zdať málo, no išlo o podmienky v typickej mestskej premávke vrátane zhustenej dopravy v špičke, semaforov a o dodržiavanie predpísanej rýchlosti 30 km/h v obytných zónach.

Technici spoločnosti Dekra pred samotnou rekordnou jazdou skontrolovali stav všetkých troch vozidiel KONA Electric. Experti okrem toho porovnali počítadlá vzdialenosti a zapečatili rozhranie palubnej diagnostiky ako aj bezpečnostný otvor pod palubnou doskou a otvor na nabíjanie v prednom nárazníku, aby tak predišli manipulácii s výsledkami. Potom sa mohlo odštartovať podujatie, ktoré trvalo takmer 35 hodín. Flotila elektrických vozidiel Hyundai následne s tichým šepotom vyrazila na trať.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku


Stream naživo