09.02.2020

Premiéra nového Audi A3 sa blíži. S novým quattrom bude ešte športovejšie

Audi finalizuje svoj dôležitý kompaktný model. Audi A3 prichádza v novej generácii.

Jeho športový charakter je dobre čitateľný aj v kamufláži, ktorú si auto oblieklo pri príležitosti predpremiérového testovania, fotenia a nakrúcania pod vulkánom, na kľukatej ceste, kde sa jazdí Azorská rely. Nové Audi A3 sľubuje výraznejší športovejší dizajn, ktorý pôjde ruka v ruke so športovými parametrami a schopnosťami – obzvlášť vo vyšších, výkonnejších verziách. Zobrazené auto vyzerá byť minimálne v konfigurácii S3. Súčasná S3 má Podkapotou benzínový dvojlitrový motor, RS3 dokonca 2,5 litrový päťvalec. Jednou zo zásadných zmien pri novom aute je dôkladne aktualizovaný pohon všetkých kolies Quattro.

V A3 sa predstaví najnovšia verzia pohonu všetkých štyroch kolies quattro. Riadiaca jednotka dokáže meniť prerozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy nielen na základe informácií o preklze, či natočení volantu, či stlačení plynového pedálu, no tiež na základe informácií od tlmičov a na základe predchádzajúceho jazdného štýlu. Výsledkom je ešte presnejšie prerozdelenie síl motora medzi kolesami a to aj v spolupráci s adaptívnymi tlmičmi a stabilizačným programom ovládajúcim prerozdelenie krútiaceho momentu medzi kolesami. Základom celého systému quattro novej generácie je mokrá elektro-hydraulická multilamelová spojka s lamelami v olejovom kúpeli umiestnená priamo pri prednej časti zadného diferenciálu.

Zmeniť prerozdelenie síl dokáže v priebehu milisekúnd a to až do úrovne 0:100 v prospech zadných kolies. To znamená, že ak riadiaca jednotka vyhodnotí, že vodič má záujem a situácia to dovoľuje, aby šiel všetok krútiaci moment dozadu, pritlačí lamely tlakom 44 barov k sebe tak, že všetok krútiaci moment pošle na zadný diferenciál. Ovplyvniť to možno nielen natočením volantu a stlačením plynového pedálu, ale tiež vypínateľnou kontrolou trakcie a jazdným režimom. Riadiaca jednotka pritom dokáže poslať časť krútiaceho momentu dozadu už v momente otočenia volantom, keď potom vodič v zákrute dupne na plyn, všetko ide vzad okamžite. Väčšinu času A3 strávi v režime pohonu predných kolies pre čo najvyššiu úsporu paliva. K lepším jazdným vlastnostiam vozidla okrem nového quattra, adaptívneho podvozku a jazdných režimov prispeje tiež progresívne športové riadenie. Na úplné vytočenie kolies z jednej strany na druhú stačí 2,5 otáčok volantu.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku