25.05.2019

FOTO: Nová Corsa je širšia, dlhšia, elektrická a predčasne odhalená

Fotky, ktoré sa objavili na holandských a francúzskych autoweboch už zaplavili celý európsky automobilový internet.

´Dôvod je jasný. Nová Corsa je naozaj nová, bez žiaľu sa rozlúčila s genetikou koncernu GM a s otvorenou náručou prijala podstatu i vnútornosti nového majiteľa PSA. S otvorenou náručou preto, lebo je vďaka tomu ľahšia až o 108 kíl, pritom pevnejšia, modernejšia, elektrickejšia, no tiež širšia a dlhšia. Najmä však lepšie vybavená a emisne čistejšia.

Obrázky, ktoré si môžete pozrieť aj v našej galérii zobrazujú novú čisto elektrickú Corsu stojacu na platforme CMP, konkrétne na základoch modelu e-208. Toto je teda Corsa-e a nič nenaznačuje tomu, že by ju mal poháňať iný motor, či by mala mať inú kapacitu batérií ako e-208-čka. Tak teda, Podkapotou by sa mal nachádzať elektromotor s výkonom 100 kW a batérie v podvozku by s kapacitou 50 kWh mali zaručiť dojazd na úrovni 340 km podľa WLTP.

Internety tvrdia, že auto je o cca 40 milimetrov dlhšie a o 18 milimetrov širšie. Pravdou je, že na obrázkoch vyzerá podstatne širšie ako súčasná generácia, no vďačiť za to môže predovšetkým odlišnému dizajnu. Ten prináša nielen typické prvky pre blesk-ové nové autá z Russelheimu, ale tiež pár noviniek zvýrazňujúcich športový look auta. Vozidlo by malo niesť LED svetlá s technológiou Matrix tak ako väčšia Astra. Množstvo farebných variácií by malo zahŕňať aj dvojfarebné kombinácie. Vnútri vidieť kompletne preoranú palubnú dosku i typickú PSA radiacu páku ovládajúcu prevodovku po kábli.

Keď už sme pri prevodovke, bude aj „taká so stupňami“. Corsa by sa mala tešiť aj na automatickú prevodovku. Minimálne tú so šiestimi stupňami rovnako ako má Citroen C3. Spaľovacie motory by mal zastupovať populárny trojvalec PureTech vo viacerých verziách, a tiež naftový agregát 1,5 BlueHDi naladený na 100 koní.

Nová platforma i väčšie vonkajšie rozmery by mali autu pomôcť do priestrannosti kabíny, tiež do väčšieho objemu kufra – tu sa píše o kapacite 309 litroch. Oficiálnu výstavnú premiéru by auto malo zažiť na jeseň na autosalóne vo Frankfurte. Na trh by sa teda malo dostať koncom roka, respektíve začiatkom roka 2020.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku