17.05.2018

Nové Volvo S60 nebude dostupné s naftovým motorom. Iba benzín a hybridy

Volvo plní svoje predsavzatia do bodky. Ukončí vývoj naftových motorov a model S60 je prvý bez vznetového motora.

 

Nové Volvo S60 nebude dostupné s naftovým motorom. Iba benzín a hybridy

Volvo plní svoje predsavzatia do bodky. Ukončí vývoj naftových motorov a model S60 je prvý bez vznetového motora.

Kým kombi verzia V60 sa ešte môže pochváliť naftovými motorizáciami, sedan už so vznetovým motorom nekúpite. Príde totiž až v roku 2019 a práve rok 2019 je pre postupné utlmenie vznetových motorov kľúčový. Od budúceho roka Volvo nepredstaví ani jeden nový model s naftovým motorom.

Volvo bude plne elektrické

„Naša budúcnosť je elektrická a nebudeme viac vyvíjať novú generáciu naftových motorov,“ povedal Håkan Samuelsson, šéf automobilky Volvo Cars. „Taktiež ukončíme predaj vozidiel s iba spaľovacím motorom. Benzínové hybridné verzie sú prechodnou voľbou pri našom posunie k plnej elektrifikácii. Nový model S60 reprezentuje ďalší krok v našom odhodlaní.“

K benzínovým a dvom plug-in hybridným verziám modelu S60 neskôr pribude aj benzínový mild-hybrid. V nasledujúcom období práve mild-hybridy vytlačia čisto spaľovacie benzínové motorizácie.

S60 sa bude vyrábať výhradne v USA

Nový menší súrodenec vlajkovej lode S90 sa bude vyrábať výhradne v USA. Severná Amerika je pre tento model kľúčovým trhom, rozhodnutie tak dáva zmysel. Lokálna produkcia pre najväčší odbyt, zvyšok sa bude dovážať.

Autá vyrobené v Číne sú kvalitnejšie než v Európe

Volvo ďalej rúca staré poriadky. Nedávno sa v rozhovore pre austrálsky magazín Go Auto vyjadril viceprezident dizajnu Volva Robin Page o kvalite áut vyrábaných v Číne. Volvo znieslo slušnú dávku kritiky za to, že výrobu veľkej časti svojich modelov presúva do Číny. Page ale povedal, že obavy tu boli iba do chvíle, kým sa výroba nespustila. Autá vyrobené v Číne sú totiž kvalitnejšie, než tie v Európe. Zdá sa tak, že na základe skúseností s výrobou automobilov značky Volvo, môžeme mierne modifikovať starý slovenský vtip, a síce: Čína je dnes tam, kde Európa nebude ani zajtra...

Jeho argumentom je, že výroba v Európe je až príliš automatizovaná. Čínsky prístup upredostňujúci ľudský potenciál dokáže vo výsledku docieliť nižšie odchýlky, a tak možno povedať, že v priemere je výroba v Číne kvalitnejšia. 

V Európe to nebude ľahké

V Európe sa aj napriek veľkému kolísaniu spôsobenému aférou Dieselgate, držia predaje naftových áut na necelej polovici podielu. Elektrických a hybridných vozidiel sa predá stále len niekoľko percent. Už tu bola jedna prémiová švédska automobilka, ktorá nedokázala včas ponúknuť solídny naftový motor a jeho absencia bola jedným z významných dôvodov, prečo o tej značke hovoríme už iba v minulom čase. Situácia sa mení a postupné vytlačenie naftových motorov ekonomicky silné Volvo určite nepotopí, k zvyšovaniu predajov ale asi tiež nepomôže. Volvo však nie je prvé, ktoré sa rozhodlo predstaviť model bez naftového motora. Zavše stačí spomenúť Hondu CR-V. Na záver pripájame originálny tweet magazínu Teknikens Varld, ktorý ako prvý zverejnil fotografiu modelu S60. 

 

 

 

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Volvo, Teknikens Varld

Komentáre k článku